Približne polovicu z objemu prepravy dreva ZSSK CARGO tvorí vývoz a takmer 30 % vnútroštátna preprava. Zvyšok predstavuje dovoz a tranzit. Drevo prepravované vo vnútroštátnej preprave a v dovoze spracuje v drvivej väčšine slovenský papierenský priemysel. Preprava dreva sa v rámci SR realizuje takmer v plnej miere v jednotlivých vozňoch, prípadne skupinách vozňov. Preto najväčším konkurentom pre ZSSK CARGO je v týchto prepravách cestná doprava. Hoci cestná doprava je operatívnejšia než železničná, pri dlhších vzdialenostiach už vie železnica ponúknuť v tejto komodite konkurencieschopnú cenu. Okrem ekonomického hľadiska sú dôležitými a v súčasnosti nezanedbateľnými atribútmi prepravy dreva po železnici aj bezpečnosť a ochrana životného prostredia.
Postupný pokles v preprave dreva sa podarilo ZSSK CARGO zastaviť v minulom roku vďaka zavedeniu cestného mýta i častejším kontrolám zameraným na preťažovanie nákladných vozidiel na cestnej infraštruktúre. Najväčší nárast zaznamenáva spoločnosť práve vo vnútroštátnej preprave. V tomto roku firma očakáva, že prepraví vo vnútroštátnej preprave približne 800 tis. ton dreva, čo je viac ako 2 a pol násobok oproti roku 2009 a dostane sa na úroveň prepráv v rokoch 2004 a 2005.
Pokiaľ ide o prepravy dreva v režime vývoz, tie sú priamo závislé na množstve, ktoré sa v rámci SR vyťaží. V posledných troch rokoch je vývoz ustálený na úrovni 1,0 až 1,2 mil. ton ročne. Prevláda pritom preprava guľatiny a reziva pre drevospracujúci priemysel. Tovarové toky sú smerované najmä do Rakúska, Českej republiky a Talianska.
Authorization