Vďaka spojeniu spaľovacieho motoru a elektromotoru umožňujú hybridné vozidlá výrazné zníženie spotreby paliva (zhruba o 20 %). Ich prevádzka je menej hlučná ako prevádzka vozidiel vybavených iba spaľovacím motorom, pretože pri rýchlosti od 0 do 20 km/h sú poháňané elektromotorom. Na poli cestnej dopravy získavajú alternatívne pohony stále významnejšiu úlohu. Spoločnosť Renault Trucks sa na tieto zmeny pripravuje už mnoho rokov a teraz tak môže svojim zákazníkom ponúknuť široký rad vozidiel Clean Tech (elektrické vozidlá, hybridné vozidlá a vozidlá s pohonom na stlačený zemný plyn – CNG).
Firma Norbert Dentressangle s celkovým počtom 33 000 zamestnancov pôsobiaca v 20 krajinách sveta je prevádzkovateľom najväčšej flotily nákladných vozidiel v Európe a vedúcim hráčom vo svojom sektore. Dlhodobo sa venuje problematike životného prostredia a to na základe presvedčenia, že kamión stále je a ešte dlho zostane tým najefektívnejším prostriedkom pre prepravu tovaru. V súčasnosti je totiž 80 % tovaru prepravovaného na vzdialenosti kratšie než 200 km a nejde tak o úlohy vhodné pre iné spôsoby dopravy.
Súčasne s dodaním prvých hybridných vozidiel zaháji firma Norbert Dentressangle fázu testovania týchto alternatívnych technológií voči konvenčnému dieselovému pohonu. Vozidlá typu Renault Premium Distribution Hybrys Tech 4×2 s výkonu 310 k a hmotnosťou 19 ton, určené pre prepravu a distribúciu v meste a okolí, budú využívané v Lyone a v Paríži. Skupina Carrefour, ktorá sa bude tešiť prednostiam prvého vozidla v parížskom regióne, si od využívania tejto technológie sľubuje zmiernenie nepriaznivých dopadov činnosti jej logistického reťazca na životné prostredie.