Do modernizácie železničnej infraštruktúry plánujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v tomto roku investovať približne 652 miliónov eur z eurofondov a vlastných zdrojov.
Tieto významné investície sú základom pre zlepšenie komfortu, spoľahlivosti a bezpečnosti dopravy, a hoci realizácia projektov si vyžaduje určitú trpezlivosť zo strany cestujúcich, veríme, že výsledky prinesú pozitívne zmeny, ktoré ocení každý užívateľ železničnej siete. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa ŽSR Petra Lániková.
Popri prebiehajúcich modernizáciách plánujú železnice spustiť aj ďalšie rekonštrukcie. „Ide o úseky Veľký Horeš – Streda nad Bodrogom, Nižná Myšľa – Ruskov, Télgart – Červená Skala, Fiľakovo – Výh. Holiša, Šelpice – Boleráz, Bratislava ÚNS – Bratislava Nové Mesto, Bratislava – Trnava – Leopoldov. Všetky tieto výluky budú mať dosah nielen na cestujúcu verejnosť, ale aj na nákladnú dopravu,“ priblížila Lániková.
Jednou z priorít ŽSR je tzv. odložená údržba, na ktorú bola v roku 2025 alokovaná čiastka približne 50 miliónov eur. Už v prvom štvrťroku sa začne s výrubom porastov na trase Štúrovo – štátna hranica s Maďarskom a v úseku Komárno – Nové Zámky, ktoré prispejú k lepšej viditeľnosti a bezpečnosti na trati.
Pokračovať sa bude celoslovenskou brúsnou kampaňou, ktorá pomôže zlepšiť stav koľají a ktorou predídeme možnému vzniku ďalších nepredvídateľných traťových obmedzení. Okrem odloženej údržby sa ŽSR budú venovať aj znižovaniu investičného dlhu, pokračovať budú v rozbehnutých projektoch, a samozrejme, začne sa aj s novými.