Kuehne+Nagel uskutočnila prvú transatlantickú prepravu s využitím výlučne udržateľného leteckého paliva
Spoločnosť Kuehne+Nagel zabezpečuje dostupný nákladný priestor na palube lietadla Virgin Atlantic Flight100, ktoré absolvovalo prvý transatlantický let komerčnej leteckej spoločnosti s pohonom 100 % SAF na svete.
Dňa 28. novembra 2023 úspešne pristál na letisku JFK prvý transatlantický let Londýn – New York komerčnej leteckej spoločnosti, ktorý bol na 100% poháňaný udržateľným leteckým palivom (Sustainable Aviation Fuel, SAF). Kuehne+Nagel ako líder v udržateľnej logistike, sa aktívne zúčastňuje projektov, ktoré podporujú a propagujú používanie udržateľných palív v celom sektore. V rámci svojich snáh a aktivít preto spoločnosť zabezpečila dostupný nákladný priestor na palube tohto historického letu a premietla príslušné množstvo SAF do uhlíkovej stopy prepravovaného tovaru.
Yngve Ruud, člen vedenia Kuehne+Nagel zodpovedný za leteckú logistiku, významnú udalosť komentoval slovami: „Ide o historický moment na našej spoločnej ceste k udržateľnému letectvu. Sme veľmi hrdí, že zastupujeme leteckú nákladnú dopravu na vôbec prvom 100% SAF transatlantickom lete komerčnej leteckej spoločnosti. Je nám cťou podporovať konzorcium vedené spoločnosťou Virgin Atlantic, ktoré posúva hranice dekarbonizácie v letectve.“
Kuehne+Nagel sa zaviazala k dosiahnutiu vedecky podložených cieľov dekarbonizácie logistického sektora a k opatreniam smerujúcim k uhlíkovo neutrálnej budúcnosti. Transatlantický let z letiska Heathrow na JFK predstavuje ďalší krok v udržateľnom letectve tým, že demonštruje potenciál používania SAF ako 100%-nej náhrady za konvenčné palivá.
Konzorcium vedené spoločnosťou Virgin Atlantic, spoločne financované britským ministerstvom dopravy, zahŕňa spoločnosti Rolls Royce, Boeing, University of Sheffield, Imperial College London a Rocky Mountain Institute.
Palivo (SAF), ktoré poháňalo dva motory Rolls-Royce Trent 1000 v lietadle Boeing 787 Dreamliner, je vyrobené metódou Hydroprocessed Esters and Fatty Acids (HEFA) a Synthetic Aromatic Kerosine (SAK) v pomere 88% SAF a 12% SAK.