Spoločnosť Jungheinrich získava všetky podiely v spoločnosti Magazino
Priekopník intralogistiky plne preberá spoločnosť Magazino, špecialistu na robotiku so sídlom v Mníchove. Okrem svojho podielu, ktorý existuje od roku 2020 a v roku 2022 bol zvýšený na 21,7 percenta, získava spoločnosť Jungheinrich všetky akcie zakladateľov, ako aj doterajších spoluakcionárov Cellcom, Fiege Logistik a Körber.
Transakcia nadobudla účinnosť okamžite po podpise tento týždeň. Strany sa dohodli, že kúpnu cenu nezverejnia. Magazino sa bude naďalej rozvíjať ako nezávislá spoločnosť v rámci spoločnosti Jungheinrich a bude tiež najmä využívať globálnu predajnú a servisnú sieť skupiny. Spoločnosť zostane pod vedením oboch spoluzakladateľov Frederika Brantnera a Lukasa Zangera, ako aj Dr. Moritza Tenortha.
Pre spoločnosť Jungheinrich je úplné prevzatie spoločnosti Magazino ďalším strategicky dôležitým krokom k posilneniu jej odborných znalostí v oblasti automatizácie. Spoločnosť Magazino bola založená v roku 2014, zamestnáva približne 130 ľudí a má jeden z najväčších tímov pre vývoj mobilnej robotiky v Európe. Spoločnosť ponúka výkonnú technologickú platformu, ktorá umožňuje logistickým robotom pracovať aj v zmiešanom prostredí človek-stroj. Vďaka tomu sa roboty dokážu inteligentne pohybovať v sklade, ako aj selektívne vyberať a prepravovať potrebné predmety.
Systém a roboty spoločnosti Magazino sa už používajú v skladoch rôznych priemyselných zákazníkov, internetových predajcov a poskytovateľov logistických služieb. Riadiaci softvér pre roboty v komplexných logistických prostrediach je už integrovaný aj v plne automatizovanom nízkozdvižnom vozíku EAEa od spoločnosti Jungheinrich, ktorý bol pôvodne predstavený na tohtoročnom veľtrhu intralogistiky LogiMAT.
Pre spoločnosť Jungheinrich je toto spojenie ideálnym doplnkom v rámci rozširovania jej podnikania s automatizovanými a autonómnymi vozidlami. V budúcnosti budú odborné znalosti spoločnosti Magazino v oblasti softvéru a vývoja ešte užšie integrované do vývoja produktov spoločnosti Jungheinrich. Magazino získa prístup k medzinárodnej predajnej a servisnej sieti spoločnosti Jungheinrich a stane sa súčasťou širokého portfólia intralogistických produktov a riešení. Značka Magazino zostane zachovaná a spoločnosť bude naďalej spolupracovať s externými integračnými partnermi a zákazníkmi.
„So spoločnosťou Magazino úzko spolupracujeme už niekoľko rokov, sme si rovní a dobre komunikujeme. Chémia je jednoducho správna. Teraz robíme ďalší logický krok v našej spolupráci a preberáme Magazino v plnom rozsahu,“ povedal Dr. Lars Brzoska, predseda predstavenstva spoločnosti Jungheinrich. „Magazino je úspešná spoločnosť s veľmi dobrým manažmentom a špičkovými odborníkmi na trhu. Má vynikajúce softvérové kompetencie a vyvinula riešenia, ktoré majú potenciál dlhodobo formovať budúcnosť intralogistiky. V skupine využijeme tieto kompetencie na to, aby sme spoločne podporovali ďalší rozvoj inovatívnych riešení v oblasti automatizácie a robotiky.“
„Potreba automatizácie skladov neustále rastie. Riadením robotov v tomto komplexnom prostredí sme si vytvorili jedinečné odborné znalosti, ktoré chceme ďalej rozširovať. Chceli by sme sa poďakovať našim predchádzajúcim investorom za dôveru, ktorú do nás vložili, a za dlhoročnú úspešnú spoluprácu. Doteraz nás strategicky a finančne podporovali a významne prispeli k ďalšiemu rozvoju nášho podnikania. Spoločne sme položili základy ďalšej kapitoly úspešného príbehu spoločnosti Magazino. So spoločnosťou Jungheinrich budeme naďalej rozširovať naše vedúce postavenie v oblasti intralogistických technológií a expandovať aj na medzinárodnej úrovni,“ povedal Frederik Brantner, generálny riaditeľ a spoluzakladateľ spoločnosti Magazino