Cenu EDIzone 2022 získali dve firmy, ktoré motivujú dodávateľov k digitalizácii
Už dvanástykrát ocenil portál EDIzone.cz najzaujímavejšie projekty v oblasti elektronizácie obchodných a logistických procesov. O prvé miesto sa tentoraz delia dvaja veľkoodberatelia: Elkov Elektro a stavebniny Izomat, ktoré úspešne šíria osvetu o automatizácii a digitalizácii medzi svojimi dodávateľmi. Okrem týchto dvoch projektov sa medzi troma ocenenými umiestnila aj Opravárna (Repairsys). Tá investovala do veľkokapacitnej servisnej haly riadenej systémom WMS, vývoja vlastného softvéru a zahraničnej expanzie.
Odborný portál EDIzone.cz každoročne oceňuje firmy s inovatívnym prístupom k digitalizácii a automatizácii obchodných a logistických procesov. Pridanou hodnotou je, keď zároveň prispievajú k popularizácii týchto riešení medzi svojimi partnermi alebo širšou verejnosťou.
Prvý z dvoch výhercov, veľkoobchod Elkov Elektro, sa zaslúžil v spolupráci so spoločnosťou Grit o rozvoj EDI (elektronickej výmeny dát) v elektro segmente, kde tento štandard vo všeobecnosti nie je tak rozšírený. Elkov Elektru sa podarilo do EDI komunikácie zapojiť 80 významných dodávateľov, ktorí tvoria približne tretinu obchodnej komunikácie.
„Na zapojenie do EDI komunikácie sme nikoho netlačili. Dodávatelia sa často pripájajú vďaka tomu, že im krátko predstavíme, prečo je EDI výhodné aj pre nich,“ hovorí technický riaditeľ Elkov elektro Petr Vlašánek.
V odbore stavebníctva je EDI rozvinuté viac, ale aj tak je stále potrebné dodávateľa k prechodu naň pozitívne motivovať. Druhému výhercovi, stavebninám Izomat, sa počas minulého roka podarilo napojiť prvé desiatky dodávateľov a pochvaľujú si viditeľné zníženie chybovosti dát a tiež menšie zahlcovanie servera, kam sa im predtým ukladali faktúry preposielané e-mailom.
„Skúšali sme tri rôzne softvéry a nakoniec sme sa rozhodli pre plnú automatizáciu a zvolili EDI, ktoré vyhovuje nám aj našim partnerom,“ spomína finančný riaditeľ Izomatu Stanislav Božek.
Striebornú priečkou porotcovia ocenili servisnú sieť Opravárna poskytujúca pozáručný servis výrobkom, ktoré by sa inak vyhodili. V roku 2022 získala Opravárna miliónovú investíciu. Časť financií využila na otvorenie novej haly a skladu, ktorý je riadený cloudovým systémom Lokia WMS. Druhá časť putuje na vývoj vlastného zákazkového systému pre projekt Repairsys zameriavajúci sa na B2B zákazníkov a zahraničnú expanziu.
Podľa CEO Martina Katzera budú vedieť zákazníkom okrem iného spočítať ekologickú stopu, čím prispievajú k udržateľnému rozvoju a ochrane životného prostredia.
Mediálnymi partnermi súťaže vyhlasovanej odborným portálom EDIzone.cz sú časopisy Systémy Logistiky a Zboží&Prodej..