Spomínaná estakáda pozostáva z dvoch súbežných mostov. Tvorí ju päť dilatačných celkov pozostávajúcich zo 42 polí. Nosná konštrukcia mosta je spojitá, dvojtrámová a je navrhnutá z dodatočne predpätého betónu. Dilatačné celky sa budú budovať pomocou výsuvnej skruže a pevnej podopretej skruže.
Most buduje Národná diaľničná spoločnosť metódou horných výsuvných skruží, pričom oba mosty majú samostatnú skruž. Na jeden pracovný cyklus zabetónujú medziľahlé pole a konzolovanú časť nasledujúceho poľa. Obe skruže sa pohybujú po oceľových konštrukciách umiestnených na vopred vybudovaných priečnikoch. Most posúvajú hydraulické valce umiestnené na týchto konštrukciách.
Pracovný cyklus skruže trvá približne 15 dní a prebieha takto :
- betonáž
- ošetrovanie betónu
- armovanie a vyvesenie betonárskej výstuže trámov
- predopnutie zabetónovanej etapy
- spustenie skruže na betonárskych lisoch
- odklopenie debnenia
- posun skruže do nasledujúcej etapy
- zaklopenie debnenia
- dodebnenie priestoru medzi segmentmi, výškové a smerové nastavenie
- vloženie výstuže trámov, osadenie predpínacích prvkov ( kotvy, rúrky)
- doarmovanie trámov a hornej dosky
- natlačenie a vtiahnutie predpínacích lán
- vyčistenie a prevzatie stavebným dozorom
- betonáž
Táto estakáda bude križovať cestu I/16, pokračujúc popri vodnej nádrži Mýtna a skončí preklenutím násypu nasledujúceho úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Výška pilierov bude v rozmedzí od 5,4 do 19,4 metra.
O R2 Kriváň – Mýtna
Začiatok úseku R2 Kriváň – Mýtna nadväzuje na úsek R2 Pstruša – Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce, ktorého odovzdanie motoristom do užívania predpokladáme už tento rok. R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Motoristi po dostavbe získajú bezpečné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec. Moderná štvorprúdovka odľahčí okolité obce i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy.