Jazda aj pre nákladnú dopravu bude po Prístavnom moste bezpečnejšia a plynulejšia
Práce na Prístavnom moste sa uskutočnia vo viacerých etapách. Dočasne sa zruší prekrytie pôvodného mostného záveru, ktorý bol prekrytý oceľovou platňou s asfaltovými nábehmi z dôvodu, že došlo k zlomeniu pojazdných oceľových nosníkov mostného záveru, čím bola ohrozená bezpečnosť cestnej premávky. Následne bude osadený nový mostný záver.
Po osadení mostného záveru dôjde k opätovnému prekrytiu daného mostného záveru, čím sa ukončí čiastočná uzávera diaľnice D1. Nasledujúcich 14 dní budú prebiehať zváračské práce zospodu konštrukcie mostného záveru, a to bez obmedzovania dopravy. V závere tejto opravy sa odstráni oceľová platňa a odfrézujú sa asfaltové nábehy. Úplné ukončenie prác vrátane zrušenia všetkých obmedzení je naplánované na prelome októbra a novembra.
Aké práce predchádzali samotnému osadeniu mostného záveru? „V úvode opráv sme odstránili existujúcu konštrukciu pôvodného mostného záveru z vrchu mostného objektu. Konštrukcia mostného záveru bola odstránená po poloviciach šírky vozovky, k čomu sa využilo existujúce prekrytie mostného záveru spolu s nábehmi vo vozovke. Následne došlo k odstráneniu zostávajúcej časti konštrukcie pôvodného mostného záveru zospodu nosnej konštrukcie mostného objektu,“ vysvetľujú diaľničiari z NDS.
Prístavný most sa nachádza na diaľnici D1. Hlavný oceľový mostný objekt je dlhý 457,8 m, nadväzujúce estakády majú 843,6 m. Prístavný most uviedli do prevádzky ešte v 80. rokov 20. storočia, najskôr pravý most v decembri 1983 a následne ľavý v roku 1985.