Dachser zavádza alternatívnu trasu pre železničnú prepravu
Aby mohla spoločnosť Dachser aj naďalej ponúkať železničné spojenie medzi Čínou a Európou, rozširuje portfólio služieb Dachser Rail Services. Poskytovateľ logistických služieb organizuje od júla dvakrát týždenne vlakové spojenie na trase Xi’an-Budapešť v takzvanom strednom koridore.
Spoločnosť prerušila železničnú prepravu, ktorú ponúkala na dvoch vlakových trasách kvôli vojne na Ukrajine, pretože spojenie cez Rusko alebo Bielorusko je aktuálne nemožné. Aby však umožnila svojim zákazníkom aj naďalej využívať kapacity na železničnej trase cez Strednú Áziu, začala ponúkať železničné spojenie v takzvanom strednom koridore.
Vlaky začínajúce v Číne prechádzajú najprv Kazachstanom a Azerbajdžanom, potom sa loďou cez Kaspické a Čierne more dostanú do Rumunska a odtiaľ nakoniec dorazia do Budapešti. Z Budapešti sa kontajnery prepravujú vlakom do ďalších vnútrozemských terminálov, ako je Viedeň, Mníchov alebo Ludwigshafen. Z východiskového terminálu v Číne do cieľového terminálu trvá cesta vlakom 45 až 55 dní.
Spoľahlivá alternatíva
„Touto trasou môžeme nahradiť železničné spojenie pozdĺž Novej hodvábnej cesty vedúcej cez Rusko a Bielorusko a naďalej ponúkať našim zákazníkom spoľahlivé multimodálne služby šetrné k životnému prostrediu,“ hovorí Vedat Serbet, manažér železničných služieb pre región EMEA vo firme Dachser.
Najmä v dnešnej náročnej dobe, keď sa spoločnosti stále stretávajú s nedostatkom kapacít, je železničná preprava ďalšou alternatívou k námornej a leteckej preprave.
Z čínskeho Xi’anu jazdia vlaky do Európy dvakrát týždenne. Kontajnery sú nepretržite monitorované pomocou GPS a dostanú sa do všetkých vnútrozemských terminálov v Európe.