Prasknite digitálnu brblinu, vyzýva Grit
Český poskytovateľ cloudových služieb Grit spustil kampaň Prasknite digitálnu brblinu, v ktorej upozorňuje, že české firmy od digitalizácie často odrádza komunikačná bariéra medzi firmami a dodávateľmi digitalizačných nástrojov. Majitelia firiem nerozumejú prínosu digitalizácie a dodávatelia ho nedokážu zrozumiteľne vysvetliť. Preto Grit v kampani predstavuje, ako digitalizáciu komunikovať ľudsky a jednoducho.
„Najmä u malých, stredných a netechnických firiem často vidíme, že sa digitalizácii vyhýbajú, pretože nerozumejú jej prínosom, alebo si myslia, že sa týka iba veľkých firiem. Nepomáhajú tomu ani dodávatelia, ktorí sú v komunikácii príliš technickí a používajú nezrozumiteľné výrazy. Sami ale vieme, že o digitalizácii je možné hovoriť jednoducho a zrozumiteľne,“ vysvetľuje vznik kampane CEO Gritu Lubomír Veselý.
Grit v kampani popisuje, aké sú prínosy digitalizácie, na čo si dať pri digitalizovaní pozor alebo ako s digitalizáciou začať. Na príkladoch reálnych firiem ukazuje, že digitalizácia nemusí obnášať kompletné zmeny všetkých firemných procesov, ale že väčšina firiem začína čiastkovými krokmi. V kampani spomínajú napríklad zavedenie čítačiek čiarových kódov v sklade, elektronickú výmenu dokladov cez systém EDI alebo zbieranie faktúr do jedného e-mailu, kde ich umelá inteligencia vyťaží a ušetrí prácu účtovníkom.
„Vykonali sme prieskum medzi stovkou českých firiem a zistili, že 60 % z nich začínalo digitalizáciou toku obchodných dokladov, teda faktúr, objednávok alebo dodacích listov. Zaviedli napríklad ich elektronickú evidenciu alebo automatické spracovanie,“ vysvetľuje Veselý.
Práve takto začínala napríklad sieť lekární Pilulka, ktorá je dnes lídrom v digitalizácii lekárenstva. „U nás sme ako prví digitalizovali logistiku a tok dokladov spojený so zásobovaním tovaru. Bola doba, kedy sme elektronický dodací list s tovarom vytlačili na papier a potom ho do iného softvéru v rovnakom počítači prepisovali. Týchto zbytočne zdĺhavých procesov sme sa potrebovali zbaviť,“ dodáva COO Pilulky Michal Hanáček.