Schaeffler posilňuje obchod s ložiskami a vyvíja ložiská pre e-mobilitu
Inovatívne riešenia ložísk zohrávajú kľúčovú úlohu v udržateľnej mobilite, pretože zvyšujú energetickú účinnosť hnacieho ústrojenstva a podvozkových systémov. Pri elektrifikovaných vozidlách znamená každá úspora energie predĺženie dojazdu. Pri vývoji sa tak každé miesto s ložiskom pozorne sleduje, keďže snahou je optimalizovať trenie a zvýšiť tak úžitok pre zákazníkov.
Spoločnosť Schaeffler, globálny dodávateľ pre automobilový a ostatný priemysel, rozpoznala potenciál inovatívnych ložísk a predstavuje ďalšie dve inovácie produktov navrhnuté špeciálne pre elektrické vozidlá: trojradové ložisko kolies TriFinity a vysokovýkonné guľôčkové ložisko s odstredivým kotúčom.
„Inovatívne technológie ložísk sú neoddeliteľnou súčasťou našej produktovej DNA a majú zásadný význam pre úspešný rozvoj podnikania v divízii Automotive Technologies,“ hovorí Matthias Zink, člen predstavenstva Automotive Technologies Schaeffler AG. „Spoločnosť Schaeffler sa snaží svojimi efektívnymi a vysoko presnými riešeniami ložísk vybaviť nielen konvenčné pohony, ale aj elektrifikované hnacie ústrojenstvo a podvozkové systémy a urobiť ich tak ešte lepšími a udržateľnejšími.“
S cieľom spojiť synergie a ponúknuť svojim zákazníkom riešenia šité na mieru ešte rýchlejšie, založila spoločnosť Schaeffler začiatkom roka vo svojej divízii Automotive Technologies novú obchodnú divíziu Bearings. „E-mobilita je veľká príležitosť pre naše podnikanie v oblasti ložísk,“ hovorí Dieter Eireiner, vedúci novej obchodnej divízie.
„V najbližších rokoch očakávame silný obchodný rozvoj a vidíme predajný potenciál, najmä v sektore guľôčkových, valčekových a kuželíkových ložísk. Zapojili sme sa už aj do sľubných vývojových projektov s renomovanými výrobcami vozidiel. Inovatívne technológie ložísk majú veľký význam aj v oblasti ľahkých a ťažkých úžitkových vozidiel, pretože výrazne zvyšujú dojazd. Spolu s našimi zákazníkmi chceme pozdvihnúť ložiská na novú úroveň.“
S TriFinity ponúka Schaeffler trojradové ložisko kolies, ktoré je určené na použitie v elektrifikovaných hnacích sústavách. V porovnaní so štandardným ložiskom s dvoma radmi guľôčok umožňuje TriFinity prenášať väčšie zaťaženie nápravy s výrazne vyššou životnosťou a pevnosťou bez zmeny rozmerov ložiska.
Okrem toho je možné nahradiť predpäté kuželíkové ložiskové jednotky týmto inovatívnym dizajnom guľôčkových ložísk. Prechod z kuželíka na guľôčku vedie k výraznému zlepšeniu trecieho krútiaceho momentu a pevnosti, čo vedie k zníženiu spotreby energie na vozidlo o 0,7 % v cykle FTP 75.
Kombinácia čelného ozubenia Schaeffler a TriFinity umožňuje riešenia downsizingu vo forme ložiskových jednotiek kolies s menším priemerom, čo vedie k nižšiemu treniu ložísk a tesnení, optimalizovanej hmotnosti ložiska a nižšej uhlíkovej stope. Čelné ozubenie bez vôle umožňuje pri rovnakých rozmeroch ložiska preniesť až o 50 % vyšší krútiaci moment, a to pri nižšej hmotnosti, s jednoduchšou montážou a nižšou hlučnosťou elektrických vozidiel.
S novým vysokovýkonným guľôčkovým ložiskom s odstredivým kotúčom ponúka Schaeffler vysoko efektívne a udržateľné ložisko s optimalizovaným trením pre aplikácie v oblasti e-mobility. Spája výhody otvoreného ložiska s výhodami utesneného ložiska. So znížením trenia o 0,3 Nm a znížením CO2 približne o 0,1 g/km na jedno ložisko je vysokovýkonné guľôčkové ložisko s odstredivým kotúčom jednoduchým a inteligentným riešením s veľkým vplyvom na celkový výkon.
V porovnaní s otvoreným ložiskom je životnosť vysokovýkonného guľôčkového ložiska 10-násobne vyššia, pričom súčasne bolo možné znížiť náklady. Inovácia už získala ocenenie „Magna Supplier Award“ a momentálne je nominovaná na Nemeckú cenu za inovácie 2022.