Lenovo prepravuje svoje produkty pomocou uhlíkovo neutrálnych letov
Výrobca elektroniky a počítačových technológií Lenovo sa rozhodol prepravovať zo Šanghaja do Frankfurtu nad Mohanom 20 ton tovaru týždenne prostredníctvom uhlíkovo neutrálnych letov, ktoré prevádzkujú spoločnosti DB Schenker a Lufthansa Cargo. Náklad tvoria primárne notebooky a počítače pre súkromných aj firemných užívateľov. Tieto nákladné lety sú podľa spomínaných firiem jediným pravidelným charterovým spojom na svete, ktorý úplne využíva udržateľné letecké palivo.
Udržateľné letecké palivo (Sustainable Aviation Fuel alebo SAF) sa vyrába prevažne z biomasy, ako napríklad z recyklovaného rastlinného oleja použitého v kuchyni. Pri jeho spaľovaní v motore sa uvoľňuje rovnaké množstvo oxidu uhličitého, ktoré rastliny počas svojho rastu už odstránili z atmosféry.
„Náš SAF charterový let pomáha firmám zaistiť prepravu ich tovaru udržateľným spôsobom. Lenovo je pre túto prelomovú iniciatívu skvelým príkladom. Tešíme sa na ďalšie značky, ktoré spolu s nami dajú prednosť dekarbonizácii svojho dodávateľského reťazca,“ hovorí Thorsten Meincke, člen predstavenstva pre letecké a námorné prepravy v DB Schenker.
Podľa spoločnosti Lenovo udržateľnosť je pre jej podnikanie a snahu sprístupniť inteligentné technológie širokej verejnosti zásadnú. „Sme hrdí na to, že prostredníctvom tejto spolupráce s DB Schenker a Lufthansa Cargo môžeme naše riešenie naďalej vylepšovať,“ dodáva Gareth Davies, riaditeľ globálnej logistiky v Lenovo.
Záujem firiem o udržateľnejšie dodávateľské reťazce v poslednej dobe rastie. Ashwin Bhat, obchodný riaditeľ Lufthansa Cargo, v tejto súvislosti konštatuje: „Stále viac zákazníkov si uvedomuje, že musíme spolupracovať naprieč odvetviami, aby sme dosiahli spoločný cieľ. S našimi SAF rokmi sme skutočnými priekopníkmi na ceste k skutočnej zmene.“
Použitím paliva SAF sa ušetrí na každom lete približne 20 ton štandardného kerozínu, čo predstavuje 62 ton skleníkových plynov týždenne. Oxid uhličitý uvoľnený pri spaľovaní SAF v motore zodpovedá množstvu CO2, ktoré z atmosféry zmizlo pri fotosyntéze rastlín, z ktorých sa neskôr vyrobil olej.
Ďalších 16 ton emisií skleníkových plynov, ktoré vzniknú pri samotnej výrobe a preprave paliva, je plne kompenzovaných certifikovanými offsetovými projektmi, čo zaisťuje úplnú neutralitu letov.
DB Schenker a Lufthansa Cargo začali celosvetovo prvé pravidelné nákladné lety pokryté udržateľným leteckým palivom medzi nemeckým Frankfurtom a čínskou Šanghajom v apríli 2021 a predĺžili svoju spoluprácu aj na zimný letový poriadok.