Ťahúňom roku 2021 boli aj vďaka logistike najmä colné služby
Minulý rok bol pre mnohých poskytovateľov logistických služieb veľmi dobrý, pretože logistika v dobe koronavírusu naberala na význame.
„Aj napriek zvyšujúcim sa personálnym nákladom a citeľný vplyv inflácie sme zaznamenali pozitívny trend v oblasti tržieb. Je zrejmé, že operating profit, teda prevádzkový zisk, vo fiškálnom roku 2021 prekoná hranicu 60 miliónov korún, čo je zhruba 18 % nárast oproti predchádzajúcemu fiškálnemu roku. Ťahúňom v roku 2021 boli najmä colné služby, pri ktorých nám tržby rastú o viac ako 25 % a prevádzkový zisk o 40 % v porovnaní s rokom 2020,“ konštatuje David Zimandl, finančný riaditeľ spoločnosti PST CLC.
Očakáva, že výnosy z bežnej činnosti PST CLC presiahnu 1,1 miliardy korún. „Myslím si, že od roku 2012, keď sme pod globálnou skupinou Mitsui-Soko Group, dosiahneme v obrate rekordné čísla. Je to spôsobené tým, že je obrovský dopyt po logistike, ako po skladovaní a doprave, tak po colných službách,“ povedal David Zimandl.
Spoločnosť PST CLC od vlaňajška v oblasti colných služieb spolupracuje okrem iného s automobilkou Toyota Motor Manufacturing Slovakia, na ktorú je napojený rad dodávateľov, s ktorými PST CLC tiež spolupracuje, čo sa na raste obratu tiež významne prejavilo.
„Výhodou je, že sa špecializujeme aj na zjednodušené colné postupy. Klienti vďaka tomu nemusia čakať na dlhé odbavenie, kamión sme schopní odbaviť prakticky on-line. Poskytujeme veľké množstvo colných záruk, vďaka čomu máme dôveru colného úradu,“ vysvetľuje David Zimandl.
Spoločnosť PST CLC taktiež v roku 2022, aj vďaka získaniu nových klientov, očakáva ďalší rast tržieb. Vysoký dopyt po logistických službách a aktuálna situácia na trhu prináša aj negatíva.
„Stále riešime skladové kapacity. Bojujeme tiež s nedostatkom pracovníkov, čo nás núti výrazne zvyšovať mzdy a zamestnanecké benefity. Kto chce dnes uspieť, musí byť pre potenciálneho zamestnanca atraktívnym zamestnávateľom,“ nezastiera David Zimandl.
Pozitívom doby koronavírusovej naopak podľa neho je, že firma vďaka svojim kontaktom získala nové zákazky, vo veľkom množstve prepravuje testy. Vďaka digitalizácii procesov je firma bez problémov schopná pracovať aj v režime home office. Zautomatizovaný bol napríklad proces fakturácie.