Aukro spúšťa spoluprácu so Zásielkovňou
Aukro rozširuje ponuku prepravných metód a spúšťa priamu spoluprácu so spoločnosťou Zásielkovňa. Novo je možné objednať doručenie zásielky priamo v prostredí Aukra bez nutnosti ručného prepisovania údajov do systému dopravcu. Zákazníci tak ušetria čas.
Služba je pre Českú republiku spustená dnešným dňom. „Chceli sme zákazníkom Aukra zjednodušiť posielanie balíčkov, a preto sme sa dohodli na spolupráci so Zásielkovňou. Teraz je možné odbaviť prepravu v rámci nášho webu a samozrejme je možné aj sledovať priebežný stav zásielky. Celkovo služba prináša pre predávajúcich aj kupujúcich zvýšený komfort, vyššiu kvalitu a taktiež úsporu času. Zásielkovňa má tisíce výdajných miest, a tak je poslanie a vyzdvihnutie pohodlne dostupné. Veľmi ma teší, že sme túto novinku v Aukre zvládli interne implementovať do systémov vo veľmi krátkom čase a používatelia ju môžu využiť hneď na začiatku nového roku 2022,“ uviedol Jan Sadílek, CEO Aukro.
„Teší nás, že sa zástup našich partnerov a klientov rozširuje takým tempom. Vďaka tomu môžeme ponúknuť ďalším miliónom zákazníkov platformy Aukro alternatívny spôsob doručenia. Držíme sa našej filozofie prinášať klientom stále nové a unikátne produkty a služby, ktoré menia e-commerce a logistický trh. Vďaka našim širokým prepravným a technologickým možnostiam sme schopní zasiahnuť zákazníkov naozaj naprieč celou Českou republikou a tí tak môžu využiť našu sieť viac ako 6 500 výdajných miest. Zákazníci uvítajú ako jednoduchosť práce s našou mobilnou aplikáciou, tak službu Medzi nami pre zasielanie zásielok z Aukra,“ hovorí Simona Kijonková, zakladateľka Zásielkovne a CEO skupiny Packeta.
Ako to prakticky bude fungovať? Predajcovia majú dnešným dňom možnosť vystaviť ponuky s novým spôsobom dopravy Zásielkovňa cez Aukro. Pri objednávaní služby doručenia balíčka cez web Aukro získa predajca podací kód na podanie zásielky. Tú odnesie na podacie miesto Zásielkovne, kde na základe podacieho kódu získa štítok. Ten nalepí na balíček, ktorý je následne odovzdaný do prepravy ku kupujúcemu. V okamihu podania zásielky (odovzdanie na podacom mieste) je predávajúcemu na jeho Aukro účet naúčtovaná čiastka za dopravu.
Suma je potom fakturovaná spolu s ostatnými poplatkami Aukra na štandardnej faktúre. Prehľad fakturovaných čiastok za dopravu vidí predajca rovnako ako rozpis ostatných poplatkov v Moje Aukro.
V pilotnom režime bude služba prístupná všetkým aktívnym predajcom z technických dôvodov v tento moment s výnimkou tých, ktorí sú oslobodení od poplatkov. Primárnym dôvodom je technologická, časová aj finančná náročnosť implementácie výnimiek pre minoritnú skupinku užívateľov.
Aukro, ktoré od roku 2019 patrí do investičnej skupiny Pale Fire Capital, plánuje výhľadovo ale aj ďalšie rozširovanie dopravných služieb. Aktuálne firma jedná napríklad so zástupcami Slovenskej pošty, okrem iného sa rieši aj podávanie hromadných zásielok či prepravy do zahraničia.