Scania v období od januára do júna 2021
Čisté tržby spoločnosti Scania sa zvýšili o 28 percent na 74,776 mil. SEK (58,469). Prevádzkový príjem sa zvýšil o 246 percent na 9,773 mil. SEK (2,813). Peňažný tok bol 3,661 mil. SEK (1,867) v segmente Vozidlá a služby. V druhom štvrťroku sa čisté tržby zvýšili o 54 % na 39,068 mil. SEK (25,418) a prevádzkový príjem sa zvýšil o 5,076 mil. SEK (-192)
„Oživenie pokračovalo aj počas druhého štvrťroka roku 2021 a v porovnaní s predchádzajúcim rokom prudko vzrástol tak príjem objednávok, ako aj dodávky. Scania dosiahla silné príjmy s prevádzkovou maržou 13,0 percent, a to tak v druhom štvrťroku, ako aj v prvej polovici roku 2021,“ hovorí Christian Levin, prezident a generálny riaditeľ firmy Scania.
Scania sa aj počas druhého štvrťroka dokázala vyhnúť neplánovaným prerušeniam výroby, a to napriek veľmi napätej situácii s nedostatkom komponentov v dodávateľskom reťazci. Spolupráca medzi dodávateľmi, zamestnancami a odbormi – to všetko so zameraním na základnú kľúčovú hodnotu spoločnosti Scania „zákazník na prvom mieste“ – bola úspešná a vďaka dobrému dialógu so zákazníkmi našli riešenia, ktoré minimalizujú negatívne vplyvy na dodávky. Spoločnosť neočakáva, že nedostatok polovodičov v krátkodobom horizonte skončí, ale je to niečo, s čím sa musí podľa generálneho riaditeľa aj naďalej vyrovnávať.
„Vidíme, že dopravná aktivita našich zákazníkov je vysoká, a to z merania prevádzkových údajov z pripojených vozidiel, ako aj z knihy objednávok na nákladné vozidlá. Na globálnom trhu autobusov a autokarov pokračuje nízka úroveň aktivity kvôli pandémii a tá sa odráža aj v dopyte po turistických autobusoch a autokaroch. V segmente Power Solutions je dopyt stále vysoký. Oblasť servisu naďalej rastie a spoločnosti Scania sa podarilo udržať väčšinu servisov otvorených pre svojich zákazníkov počas druhej aj tretej vlny pandémie. Vo finančných službách je trend v počte nových financovaných vozidiel pozitívny a pozitívna je tiež platobná schopnosť našich zákazníkov,“ dodáva Christian Levin.
V druhom štvrťroku dosiahla firma míľnik s viac ako 500 000 pripojenými vozidlami. Väčšina vozového parku Scania, ktorý sa pohybuje na zhruba 100 trhoch, je teraz pripojená.
Dáta zhromaždené z takej veľkej skupiny vozidiel poskytujú dobrý pohľad na správanie zákazníkov a umožňujú analýzu výrobkov spoločnosti Scania priamo v prevádzke. Tieto informácie sú zásadné pre schopnosť Scania dodávať udržateľné dopravné riešenia v neposlednom rade preto, že môže ponuku služieb zákazníkom stále zdokonaľovať a pomáhať im znížiť emisie uhlíka. „Môžeme tiež monitorovať vozidlá na základe kategórií motorov alebo palív. Týmto spôsobom sledujeme vedecky podložené ciele spoločnosti Scania – a naši zákazníci môžu tiež plniť svoje vlastné ciele v oblasti ochrany klímy,“ hovorí generálny riaditeľ Scania.
Krok za krokom robí firma ďalšie pokroky v oblasti udržateľnej dopravy. Oznámila zákazníkom, že v blízkej budúcnosti príde celkom nová, ešte úspornejšia platforma pre spaľovacie motory. Zameranie na energetickú účinnosť v konvenčných pohonných jednotkách a zvýšenie podielu biopalív, pri súčasnom zintenzívnení predaja elektrických vozidiel je cestou k dosiahnutiu vlastných cieľov v oblasti ochrany klímy. Zavádzanie plne elektrických nákladných vozidiel Scania pokračuje a spoločnosť teraz integrovala vlastnú výrobu elektrických vozidiel do rovnakých montážnych liniek ako vozidlá so spaľovacím motorom.
„Náš majiteľ TRATON GROUP nedávno podpísal memorandum o porozumení so spoločnosťami Daimler Truck a Volvo Group, ktorého cieľom je vybudovať a prevádzkovať vysoko výkonnú verejnú nabíjaciu sieť pre batériové elektrické ťažké nákladné vozidlá a diaľkové autobusy v celej Európe. Prostredníctvom takýchto partnerstiev môžeme urýchliť prechod k udržateľnej doprave. Časť skladačky, ktorá stále vyžaduje viac práce a podpory na politickej strane, je dodávka energie z obnoviteľných zdrojov a rozširovanie elektrickej siete,“ dodal na záver Christian Levin.