Flexibilita je súčasťou činnosti logistického providera
Spoločnosť Geis SK v minulom roku niekoľkokrát zaregistrovala ako premenlivý môže byť trh, ako sa jeho jednotlivé segmenty dokážu zmeniť na základe vývoja pandemickej situácie a vládnych opatrení. Podstatné pri tom je, aby prevádzkovateľ logistických služieb na dané zmeny pružne reagoval a klientovi pomáhal v jeho aktivitách aj v tejto neľahkej dobe. Dôležité pri tom sú dlhodobo budované vzťahy, vzájomná dôvera a stabilita.
Pre prevádzkovateľa logistických služieb je nevyhnutné aby bol pripravený na neočakávané situácie a aby bol schopný pružne reagovať na dynamický vývoj. Spoločnosť Geis napríklad preukazuje veľkú dávku flexibility pri nasadzovaní potrebného personálu na zvládnutie až extrémne premenlivého denného objemu zákaziek.
Bežnou praxou u niektorých projektov je, že sa v určitý deň napr. okolo 16. hodiny v sklade dozvedia objem tovaru k manipulácii, a toto množstvo je potrebné spracovať do druhej hodiny rannej, teda v priebehu iba 10 hodín čistého času. Výkyvy v počte nasadených pracovníkov sa preto bežne pohybujú rádovo v desiatkach percent.
Klientovi z drogistického segmentu, ktorému Geis riadi centrálny sklad pre vybavovanie všetkých objednávok v rámci e-commerce, sa počet prichádzajúcich objednávok z Českej republiky a Slovenska počas covidového obdobia znásobil. Priemerná veľkosť zásielok vybavovaných v rámci týchto objednávok sa viac ako strojnásobila. To všetko dokopy sa absolútne vymykalo procesom a systému, ktorý bol pre tohto klienta v sklade dlhodobo nastavený. Preto bola potrebná rýchla reakcia.
Bol prispôsobený priestor v sklade, zvýšil sa počet baliacich pracovísk a bola zavedená trojzmenná prevádzka. Postupne sa zabezpečilo rozšírenie policového systému, zmenila sa dispozícia skladu a bol upravený tok tovaru vnútri skladu. Behom pár týždňov spoločnosť Geis v rámci optimalizácie existujúceho procesu po roku prevádzky zaobstarala ďalšiu časť automatickej valčekovej dráhy. Vďaka týmto zmenám dnes sklad v štandardnom čase zabezpečuje násobný objem práce pri prakticky stopercentnej kvalite.
K významným klientom patrí aj spoločnosť obchodujúca s textilom, obuvou a módnymi doplnkami. Tej sa počas jarnej prvej vlny pandémie coronavírusu úplne zastavil predaj, pretože sa jej kamenné predajne museli zatvoriť. Pritom už, samozrejme, bol na ceste v kontajneroch tovar s novými kolekciami pre ďalšiu sezónu.
Objem skladových zásob sa navýšil na takmer dvojnásobné množstvo. Lenže uloženie takého objemu tovaru v sklade bolo už nad jej kapacitné možnosti a prekračovalo zmluvné povinnosti spoločnosti Geis. Jej pracovníci sa mohli zachovať presne podľa zmluvy a uskladniť iba množstvo, ktoré zodpovedalo zmluvnej povinnosti a zákazník by tak musel platiť poplatky za odstavené kontajnery. Namiesto toho sa ale rozhodli vyjsť klientovi v ústrety, urobiť interné zmeny v skladovaní a operatívne použiť pre vhodný tovar aj iné externé sklady v blízkom okolí.