ČESMAD Slovakia víta, že minister Doležal nenaložil na plecia dopravcom rozšírenie spoplatnenia úsekov ciest I. triedy
Rok Ministerstva dopravy a výstavby SR pod vedením ministra Andreja Doležala vníma združenie ČESMAD Slovakia, ktoré zastupuje najväčší počet cestných dopravcov na Slovensku, najmä v súvislosti s vypuknutím pandémie COVID-19, celkovo pozitívne. S pandémiou sa museli vysporiadať nielen firmy, ale reagovať na ňu musel aj rezort dopravy. Podľa ČESMAD Slovakia sa minister Andrej Doležal problémov zhostil na výbornú.
Podľa združenia dopravcov v prípade Andreja Doležala ide o prvého slovenského ministra dopravy, ktorý nielen deklaroval, že vníma problémy autodopravcov, ale so svojím tímom aj reálne podnikal kroky, aby sa vznikajúce problémy riešili. Za rok pod jeho vedením sa v rezorte uskutočnilo viac ako 100 rokovaní s autodopravcami, kde sa otvárali aktuálne vznikajúce otázky.
Ako podotkol Pavol Piešťanský, I. viceprezident ČESMED Slovakia, minister Doležal už na začiatku vyhodnotil citlivo pokles tržieb v sektore cestnej dopravy v čase pandémie a nenaložil na plecia dopravcom plánované rozšírenie spoplatnenia úsekov ciest I. triedy, ani nespustil plánovaný pilotný projekt spoplatnenia ciest II. triedy. Len na tomto kroku dopravcom ušetril viac ako 13 miliónov eur.
V čase pandemických opatrení vniesol rezort dopravy usmerneniami a apelom na iné štátne orgány do segmentu cestnej dopravy na Slovensku potrebnú istotu, čím sa odvetvie vyhlo mnohým komplikáciám a vodiči mohli nerušene pracovať. Združenie ČESMAD Slovakia v oceňuje doteraz nevídanú angažovanosť rezortu dopravy za záujmy slovenských dopravcov aj v zahraničí. Okamžitá reakcia do Berlína a Bruselu na kroky Nemecka, ktoré začalo požadovať od profesionálnych vodičov negatívne testy na vstup do krajiny, nebola doteraz vôbec samozrejmosťou.
„Minister dopravy Andrej Doležal rovnako požiadal o možnosť prednostného testovania vodičov na Slovensku, ktorí potrebovali potvrdenia do Nemecka a ktorému Ministerstvo zdravotníctva SR vyhovelo. Rezort dopravy promptne reagoval s návrhom na zriadenie testovacích miest v blízkosti slovenských hraníc, ktoré by mohli využívať vodiči medzinárodnej dopravy a tiež inicioval aj prioritné očkovanie profesionálnych vodičov na Slovensku v rámci kritickej infraštruktúry, ktoré sa však zmenou stratégie vlády SR nerealizovalo,“ dodal Pavol Piešťanský s tým, že za správne považuje aj strategické zámery ministerstva v oblasti znižovania nákladovosti súčasného a budúceho mýtneho systému a tvorby dopravného fondu, z ktorého by sa riešilo financovanie kvalitnej cestnej siete na Slovensku.
Okrem doteraz vykonaných pozitívnych krokov tím pod vedením Andreja Doležala čaká podľa ČESMAD Slovakia ešte množstvo výziev. Ministerstvo dopravy a výstavby SR bude určite pod drobnohľadom autodopravcov pri príprave schémy na podporu nákladnej dopravy a predĺženia podpory pre autobusovú dopravu. Dôležitým bodom hodnotenia autodopravcov bude aj fakt, ako sa rezort popasuje s vytváraním prostredia na zabezpečenie dostatku profesionálnych vodičov a so zvyšovaním podielu ekologických nákladných vozidiel na cestách.