Pavel Jančovič: Zásadnejší rozdiel medzi servisom vozidiel na klasický či alternatívny pohon neregistrujeme
Servis vozidiel v logistike nie je vždy jednoduchou záležitosťou. „Máme vlastný tým špecialistov, ktorý dokáže veľmi zodpovedne vyhodnotiť predpokladaný rozsah a tým aj finančnú náročnosť poruchy, resp. poškodenia vozidla, najmä po dopravnej nehode, hovorí v rozhovore Pavol Jančovič, CEO logistickej spoločnosti Topnad.
Aké typy vozidiel využívate v rámci logistiky?
Závisí to, samozrejme, najmä od veľkosti a váhe zásielky či zásielok, ale v podstate celé možné spektrum od najmenších dodávkových až po tie najobjemnejšie (120 m3) kamiónové súpravy.
V prípade potreby kto vám zabezpečuje servis vozidiel?
Prevažnú väčšinu servisných prác realizujeme vo vlastnom servise. V prípade poruchy vozidla v zahraničí využívame služby lokálnych autorizovaných servisov. Máme vlastný tým špecialistov, ktorý dokáže veľmi zodpovedne vyhodnotiť predpokladaný rozsah a tým aj finančnú náročnosť poruchy, resp. poškodenia vozidla, najmä po dopravnej nehode, a v prípade škody veľkého rozsahu takéto vozidlo prostredníctvom asistenčných služieb väčšinou stiahneme do nášho servisu.
Je podľa vás rozdiel v servise vozidiel podľa toho, či sú na klasické naftové pohony alebo na alternatívne pohony?
Vzhľadom ku nízkej penetrácii vozidiel na alternatívne pohony v cestnej nákladnej doprave a teda aj pomerne malé skúsenosti, takúto skutočnosť nevieme vyhodnotiť. Máme však skúsenosť zo segmentu osobných vozidiel najmä na plyn, tu však zásadnejší rozdiel neregistrujeme.
Z vášho uhľa pohľadu ktoré vozidlá sa častejšie kazia?
Nepoznám a ani nedisponujem týmto tipom informácií…
Čo všetko musíte zabezpečiť v rámci logistiky servisu vozidiel?
Okrem štandardných opatrení v dnešnej dobe je to aj dezinfekcia vozidla ozónom a dezinfekcia inými prostriedkami. Potom je tu odvoz či dovoz vodiča, pristavenie na STK a tiež napríklad zabezpečenie kontroly originality pri kúpe, resp. predaji jazdených vozidiel.
Opísali by ste prípad servisu, ktorý bol v niečom výnimočný?
Mali sme prípad vodiča nášho vozidla, ktorý sa po kritike na jeho nevhodný spôsob jazdy sťažoval na chod motora a tým zdôvodňoval aj vysokú spotrebu nafty. Vozidlo sme síce do servisu prijali, ale bez akéhokoľvek zásahu do motora a jeho súčastí len umyli a s pomerne veľkým “zoznamom” servisných úkonov a vymenených súčiastok odovzdali vodičovi s upozornením, že realizované opatrenia musia významne zlepšiť chod motora a samozrejme znížiť spotrebu.
Po návrate z nasledujúcej prepravy prišiel oznámiť, že opatrenia “zabrali” a spotreba je výrazne nižšia. My sme mu zas oznámili, že to bola jeho posledná preprava. Ako sám priznal, aj to očakával, len stále nevedel pochopiť, na čom sme ho chytili.
Autor: Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky SK