Bratislavský závod Volkswagen Slovakia sa stal druhýkrát po sebe najlepším závodom značky Volkswagen
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia získal druhýkrát po sebe ocenenie „Transformer of the Year“ za najväčší posun v rámci zvyšovania efektivity spomedzi všetkých výrobných závodov značky Volkswagen dosiahnutý v priebehu minulého roka. Triumfovať sa mu podarilo dokonca za mimoriadne náročných podmienok v čase epidémie koronavírusu.
Spoločnosť Volkswagen Slovakia začala intenzívne pracovať na zvyšovaní efektivity vo všetkých závodoch pred dvomi rokmi s jasným cieľom posilniť konkurencieschopnosť a zabezpečiť budúcnosť podniku. Zvýšenie efektivity závodov je zároveň jedným z hlavných cieľov stratégie značky Volkswagen pre produkciu a logistiku. Do roku 2025 majú byť všetky závody o 30 % efektívnejšie. Bratislavskému závodu sa podarilo z veľkej časti naplniť tento cieľ už vlani. Téma bola aj súčasťou lokálnej stratégie, ktorá viedla k najväčšiemu úspechu spoločnosti minulého roka – k získaniu výroby nových generácií modelov Volkswagen Passat a ŠKODA Superb, ktoré so sebou prinesú investíciu do výšky 500 mil. eur.
„Už v roku 2019 sme silno šliapli na brzdu a začali znižovať náklady. Motivovali sme každého jednotlivca, aby nám v plnení tejto úlohy pomohol. Vlani sme pokračovali v rozbehnutých aktivitách, i napriek extrémne náročnej situácii spôsobenej epidémiou koronavírusu. Koronakríza nás však naučila, že už aj zdanlivo nepatrná zmena v návykoch môže priniesť významnú úsporu. Pri tejto príležitosti ďakujem všetkým kolegom a kolegyniam, vďaka ktorých nasadeniu a angažovanosti sme dokázali obhájiť prvenstvo aj v tomto mimoriadne ťažkom období. Oplatilo sa to a naše snahy priniesli ovocie v podobe nového projektu, ktorý zabezpečí stabilné pracovné miesta do nasledujúcich rokov,“ povedal Oliver Grünberg, predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia.
Bratislavský závod, ktorého kľúčovou oblasťou je výroba vozidiel piatich koncernových značiek, zvíťazil v silnej konkurencii ďalších 15 závodov značky Volkswagen. Vyhodnocovali sa štyri oblasti: efektivita, kvalita, ochrana životného prostredia a spokojnosť zamestnancov. K tomu sa pridalo úspešné nasadenie desiatich kľúčových projektov v rámci strategických oblastí produkcie a logistiky.