Bohatý program kongresu OBALKO 8 plný obalovej inšpirácie bude prístupný online
Ôsmy ročník českého a slovenského obalového kongresu OBALKO, ktorý sa bude konať v dňoch 27.–28. januára 2021, ponúka bohatý program. Viac ako 40 rečníkov vás bude inšpirovať v rámci dvoch desiatok prezentácií, prípadových štúdií a panelových diskusií. Prednášajúci budú naživo prezentovať v Aquapalace Hotel Prague a zvyšok českého a slovenského obalového trhu sa zúčastní online prostredníctvom živého prenosu. Časopis Systémy Logistiky je mediálnym partnerom kongresu.
Hlavná téma ôsmeho ročníka: „Zákazník a obal“
Hlavnou témou tohtoročného kongresu je „Zákazník a obal“. Obal je totiž prvou vecou, ktorú zákazník (spotrebiteľ) vidí pri výbere produktu. Pomáha mu pochopiť, čo je daný produkt, a motivuje ho ku kúpe výrobku. Ale „zákazník“ nie je len spotrebiteľ; má aj B2B význam, je to zároveň aj náš klient. A preto sa na kongrese porozprávame nielen o tom, čo očakáva od obalov spotrebiteľ, ale aj ako medzi sebou komunikujeme v rámci dodávateľsko-odberateľských vzťahov.
Prvý blok spoločného dopoludňajšieho programu bude v zmysle Zákazník ako klient. Namiesto jedného kľúčového rečníka zahája kongres hneď traja zástupcovia hlavných odborov pre obalový trh – automotive, FMCG a retail. Pozvanie na kongres prijali Jana Volfová z firmy Škoda Auto (zástupkyňa odboru automotive), Pavel Komůrka zo spoločnosti Orkla (zástupca FMCG) a Jaroslav Vodáček zo spoločnosti Tesco Stores (zástupca retailu). Ak vás zaujíma, čo očakávajú od českého a slovenského obalového priemyslu a aké špecifiká má slovenský a český obalový trh v porovnaní s trhmi v iných krajinách, nenechajte si ich prezentácie ujsť.
Spoločnosť GfK sa stala partnerom prieskumu trhu kongresu. Ladislav Csengeri predstaví výsledky unikátneho prieskumu, ktorý agentúra GfK uskutočnila v lete 2020 na spotrebiteľoch po celej Európe, na tému postoja domácností k plastovým obalom, triedeniu a recyklácii. K hlavnej časti programu neodmysliteľne patrí aj panelová diskusia. Na tému Spotrebiteľ a obal bude diskutovať šesť kľúčových hráčov na trhu: Michaela Franeková (Unilever), Gabriela Bechynská (Mondelez), Pavel Komůrka (Orkla), Petr Baudyš (Penny Market), Martin Dulava (Lineart) a Martin Hejl (Thimm Pack’n’Display).
Sekcia Marketing & dizajn – ako obal môže pomôcť zvýšiť predaj
Sekcia Marketing & dizajn je ako každý rok venovaná obalom (Packaging) ako piatim P v marketingovom mixe podľa hlavných štyroch parametrov: Product (výrobok), Price (cena), Place (miesto) a Promotion (propagácia). Vďaka aktuálnym prípadovým štúdiám zistíme, ako obal môže pomôcť zvýšiť predaj.
Prvá prezentácia od Andrey Vozníkovej z agentúry Nielsen ukáže na konkrétnych príkladoch značiek z FMCG trhu z iných krajín, aký mal vplyv redesign obalu na celkový predaj. Konkrétny príklad z českého trhu potom ponúkne Gabriela Adámková z maloobchodného reťazca Albert, ktorá spoločne s Martinom Dulavom z agentúry Lineart bude hovoriť o vplyve nového dizajnu obalov na predaj a vnímanie značky Albert.
Nebudú chýbať ani najmodernejšie technológie: Martin Goszler (Fiala&Šebek) a Petr Kaczor (Thimm Pack’n’Display) spoločne predstavia digitálne technológie v službách obaliarov, ktoré ponúkajú jednak úsporu času, ako aj obrovský priestor pre kreativitu. Jiří Havránek zo spoločnosti Colognia Press a Martin Bělík z Dataline Technology v prezentácii Ja chcem ten obal! potom pripomenú, že obal hrá dôležitú úlohu aj pri online predaji. Na záver workshopu bude hovoriť Pavla Cihlářová z GS1 Czech Republic o novinke GS1 Digital Link – o efektívnej komunikácii so spotrebiteľom.
Sekcia Technológie & transport – k obalom patria efektívne baliace procesy
Technologická a transportná sekcia bude venovaná témam, ako sú robotizácia a automatizácia balenia alebo prepravné balenie. Unikátny pohľad pod pokrievku najväčšieho pivovaru v Českej republike a zároveň jedného z najväčších klientov pre obalový priemysel, ponúkne prezentácia Ako zvládnuť plechovkový boom? od Martiny Vajskebrové zo spoločnosti Plzeňský Prazdroj. Nasledovať bude prípadová štúdia s názvom Obal, ktorý predá, František Oľha zo slovenskej agentúry Cofin a Tomáš Kugler od dodávateľa tlačových riešení Konica Minolta predstaví digitálne získanie náhradných obalov s pridanou hodnotou.
Michal Vosyka, zástupca jedného z najväčších logistických dodávateľov v strednej Európe HOPI Holding, odpovie vo svojej prezentácii na otázku, či existujú dostatočne rýchle, lacné a flexibilné logistické riešenia, pripravené na to, čo ešte len príde. V druhej prípadovej štúdii workshopu budú hovoriť zástupcovia dvoch odlišných spoločností – Lukáš Formánek z DZ Dražice a Franco Stessens z Franke Group – o tom, ako sa im spoločne s dodávateľom Smurfit Kappa podarilo vyvinúť monomateriálové riešenie ako ideálny spôsob, ako snúbiť udržateľnosť s funkčnosťou a praktickosťou.
Koniec sekcie Technológie a transport bude patriť diskusii. Traja zástupcovia popredných e-shopov z troch sektorov – Tomáš Haškovec z e-shopu s pet segmentom Spokojenypes.cz, zástupca internetovej parfumérie Notino a zástupca e-shopu s módou – sa budú snažiť spoločne so Zdeňkom Suchitrom z firmy Smurfit Kappa nájsť obalový ideál pre e-shopy.
Nová sekcia Udržateľnosť
Tohtoročná novinka v programe – sekcia Udržateľnosť – je zameraná na koncepciu obehového hospodárstva, šikovný dizajn, ktorý je optimálny pre recykláciu, začlenenie recyklovaných materiálov do nových obalov a minimalizáciu negatívnych dopadov obalov na životné prostredie.
Dve praktické prípadové štúdie zaháji v sekcii Udržateľnosť. Olin Novák, komerčný riaditeľ popredného potravinárskeho e-shopu Rohlik.cz. Predstaví udržateľnosť podľa Rohlíku v prezentácii Lepšie jedlo, lepší svet. Následne v spoločnej prezentácii generálni riaditelia Greiner Packaging Slušovice a Olma – Ivo Benda a Martin Krystián – načrtnú svoj pohľad na udržateľnosť obalov a ukážu, čo spolu firmy pre životné prostredie už urobili.
A to zďaleka nie je všetko: jedna z priekopníčok v oblasti posudzovania životného cyklu (LCA) v Českej republike, Marie Tichá, povie, aké kroky by sa mali podniknúť, aby obaly boli skutočne udržateľné. Sekcia Udržateľnosť sa bude venovať tiež recyklácii. Vypočujete si prezentáciu Roberta Suchopy, vedúceho projektu PYREKOL, výskumného centra UniCRE, kde testujú spôsob, ako pomocou chemickej recyklácie (pyrolýzy) premeniť odpadové plasty na vstupnú surovinu na výrobu nových plastov.
Potom Jan Maršák, riaditeľ odboru odpadov Ministerstva životného prostredia ČR, predstaví novú legislatívu odpadového hospodárstva a jej dopad na český obalový trh. A na konci sekcie budeme debatovať o recyklácii so zástupcami recyklačných spoločností a triediacich liniek v interaktívnej panelovej diskusii pod záštitou AOS Eko-kom. Zaujíma vás, čo sa naozaj stane s obalom po tom, čo ho spotrebiteľ odhodí do farebného kontajnera?
Registrácia otvorená
Registrácia pre online účasť na kongrese je otvorená na www.obalko.cz/registrace. Každý registrovaný účastník získa unikátny prístup k online prenosu vo Full HD s profesionálnou réžiou, možnosť zapojiť sa do diskusie a klásť otázky rečníkom cez Slido, prístup k záznamu celého kongresu po akcii, prístup k prezentáciám vybraných rečníkov po akcii, ročné predplatné tlačeného časopisu Svět balení a 40 stránkový tlačený report z kongresu OBALKO zaslaný spoločne s časopisom Svět balení. A ešte navyše, účastníkom, ktorí sa zaregistrujú do 15. januára 2021, pošleme balík s materiálmi a darčekmi od partnerov kongresu priamo na ich adresu.
O možnosti osobnej účasti na kongrese budú organizátori informovať vzhľadom na vládne opatrenia, ktoré budú platné pre dobu konania kongresu. Prednosť budú mať účastníci, ktorí sú registrovaní pre online prenos, a partneri kongresu. Tak neváhajte a registrujte sa na online prenos, alebo kontaktujte organizátorov pre možnosti partnerstva!