Volkswagenu sa takmer podarilo dosiahnuť nárast predaja
Po skončení prvej vlny pandémie koronavírusu, zatváraní závodov, slabom dopyte i stratených tržbách sa nemeckému automobilovému koncernu Volkswagen v júli takmer podarilo dosiahnuť nárast predaja.
Ako informovala automobilka, v rámci celej skupiny predala v júli 2020 na globálnom trhu 885 700 vozidiel. To bolo len o 0,2% menej ako v rovnakom období minulého roka. Pomohol jej najmä dopyt v Číne, ktorý minulý mesiac vzrástol o 4,8%.
V západnej Európe bol predaj áut značky Volkswagen medziročne nižší o 1,9%, pričom v Severnej a Južnej Amerike bol pokles predaja ešte výraznejší. Napriek tomu, že bol júlový výsledok lepší, ako sa čakalo, tohtoročný odbyt stále zaostáva za minuloročným v dôsledku pandémie. Volkswagen predal 4,78 milióna vozidiel, o 23,6% menej ako vlani.
Koncern Volkswagen v júli zaznamenal rast predaja dcérskych značiek Audi, Škoda a Porsche, ale odbyt vozidiel jeho základnej značky Volkswagen klesol o 1,1%. Znížil sa aj predaj španielskej dcérskej automobilky Seat a tiež predaj v divízii úžitkových vozidiel.