Spoločnosť FM Logistic Central Europe, súčasť skupiny FM Group – svetový líder v oblasti logistických riešení, oslavuje 25. výročie svojho pôsobenia v regióne. V 90. rokoch sa spoločnosť vďaka príležitosti vytvorenej pri otvorení stredoeurópskych trhov stala priekopníkom v logistike v tejto časti kontinentu. Prvýkrát vstúpila do Poľska v roku 1995, potom nasledovala Česká republika (1996), Slovensko (1999) a Maďarsko (2005). FM Logistic CE má 17 logistických platforiem, 30 prekládkových skladov a zamestnáva viac ako 5500 zamestnancov. Má celkom vyše 750 000 metrov štvorcových. skladové priestory vytvárajú vyše 1 000 000 paletových miest a flotilu cca 2500 vozidiel. Ako popredný logistický operátor v regióne ponúka spoločnosť svojim klientom služby vrátane skladovania, skladovania, koprodukcie, spoločného balenia a prepravy a distribúcie tovaru. V posledných rokoch bola pozornosť organizácia zameraná na komplexné riešenie dodávateľského reťazca podporujúce klientov pri implementácii ich omnichannelské stratégie.
Presne 25. júna 1995 dorazila do skladu v Mszczonow neďaleko Varšavy prvá paleta s tovarom od jedného z globálnych klientov FM Logistic. Tento deň je považovaný za začiatok činnosti spoločnosti v strednej Európe. V tej dobe bolo zamestnaných asi 100 ľudí, z ktorých 19 je v spoločnosti doteraz. Spoločnosť sa postupne rozvíjala a v súčasnej dobe pôsobí v 4 krajinách s viac ako 5500 zamestnancami, 17 logistickými platformami, 30 prekladiskový skladmi (X-dok), s celkovým skladovým priestorom vyše 750 000 metrov štvorcových s viac ako miliónom paletových priestor pre klientov a riadi flotilu viac ako 2500 vozidiel, vďaka čomu je jedným z kľúčových hráčov na logistickom trhu v regióne.
„Začali sme s jedinou paletou blízko Varšavy. Dnes pôsobíme na štyroch stredoeurópskych trhoch a vykonávame logistické operácie pre všetky odvetvia ekonomiky. Sme hrdí na našu históriu, naše hodnoty a našich zamestnancov,“ hovorí Daniel Franke, Managing Director Central Europe v spoločnosti FM Logistic, a dodáva: „Chceme udržať krok s naším ďalším rastom na základe týchto robustných a stabilných základov. Sme spoločnosť zameraná na budúcnosť, veľmi dobre si uvedomujeme zmeny, ku ktorým dochádza nielen prostredníctvom nových technológií a digitalizácie, ale aj starostlivosť o životné prostredie. Budeme sa aj naďalej zameriavať na tieto oblasti.“
Spoločnosť nedávno zintenzívnila svoje aktivity, najmä rozšírenie stratégie investovania do omnichannel a e-commerce, aby ponúkla hotový produkt na trhu. Spustila tiež program FM Open Lab – program určený začínajúcim podnikom. Cieľom tejto iniciatívy je podporiť mladých podnikateľov tým, že im ponúkne skutočný obchodný priestor, aby otestovali svoje riešenia, a zároveň dáva FM Logistic prioritný prístup k novým technológiám.
Ochrana životného prostredia je pre FM Logistic CE srdcovou záležitosťou. Pri výstavbe skladov zvyšuje spoločnosť odhodlanie vytvárať ekologicky neutrálne sklad. Používajú sa energeticky úsporné technológie a materiály šetrné k životnému prostrediu, ako je LED osvetlenie či lepšia izolácia. V súčasnej dobe spoločnosť investuje do mestskej logistiky (elektromobily) a fotovoltaických inštalácií na strechách svojich budov. Ako spoločnosť uvedomujúc si spoločenskú zodpovednosť sa FM Logistic CE podieľa tiež na rôznych sociálnych iniciatívach. Nadácia FM bola založená pred 3 rokmi s cieľom zabrániť sociálnemu vylúčeniu. Poskytuje deťom a dospievajúcim organizovanú a štruktúrovanú podporu na ich ceste k nezávislej dospelosti.
Dlhodobá organizačná kultúra FM Group, silné a dlhodobé vzťahy so zákazníkmi a obchodnými partnermi a jej prevádzková dokonalosť modernizovaná s prvkami nových technológií a analýzou dát umožňujú spoločnosti čeliť dynamicky sa meniacej realite a neustále sa vyvíjať, čo prináša v nových investičných plánoch, vrátane novej logistickej platformy, ktorá bude umiestnená medzi Varšavou a Lodže, ktorej výstavba je naplánovaná na začiatok budúceho roka.