Spoločnosť FM Logistic zverejnila svoje výsledky za fiškálny rok 2019/20, ktorý sa skončil 31. marca 2020. Firma vykázala za predmetné obdobie tržby 1,43 miliardy eur, čo je o 8,7% viac ako v predchádzajúcom roku (8% bez FX efektov). Zisk pred úrokmi a daňami predstavoval 42,5 milióna eur, čo je o 21% viac ako v predchádzajúcom roku. Tieto výsledky odrážajú zameranie spoločnosti na selektívnejšie a ziskovejšie rast vďaka silným vzťahom so zákazníkmi a zlepšenému prevádzkovému výkonu. Na margo výsledkov Jean-Christophe Macheta, CEO v FM Logistic, poznamenáva: „FM Logistic opäť dosiahol v roku 2019/20 silného výkonu. Nárast EBIT o 21% potvrdzuje pozitívny vplyv nášho programu Focus. Rast výnosov bol výhradne organický, podporovaný silným prevedením predaja a zavedením nových služieb, najmä v oblastiach omnichannelu a mestskej logistiky. Covid-19 mal na finančný rok končiaci v marci 2020 obmedzený vplyv. Začiatok nového fiškálneho roka bol však náročnejšie. V apríli a máji 2020 sme zaznamenali celkový pokles príjmov o 9% v porovnaní s predchádzajúcim rokom a výrazné zvýšenie prevádzkových nákladov súvisiacich s preventívnymi opatreniami proti Covid-19.“
Spoločnosť aj naďalej podniká kroky na ochranu zamestnancov, plnenie potrieb zákazníkov a posilnenie vlastnej súvahy. Takmer všetky stránky firmy sú funkčné. „Najdôležitejšie je, že máme niekoľko významných silných stránok, a to zdravú finančnú situáciu, vyvážené portfólio zákazníkov potravinárskych a nepotravinárskych spoločností a maloobchodníkov v oblasti FMCG, našu schopnosť e-logistiky, prevažne domáce činnosť a stabilnú štruktúru podielov rodín. Služby dodávateľského reťazca pomáhajú uspokojiť základné potreby obyvateľov a podnikov. To všetko nám dáva dôveru v našu schopnosť prejsť týmto neobvyklým obdobím.“
Príjmy boli dobre rozložené naprieč regiónmi, pričom Francúzsko predstavovala 38% a ostatné krajiny 62%. Príjmy vo Francúzsku vzrástli o 7,7% na 550 miliónov eur. V strednej a východnej Európe sa rast výnosov pohyboval od 8% do 16%. FM Logistic Central Europe, skladajúci sa zo 4 krajín (Poľsko, Česká republika, Slovensko a Maďarsko), dosiahli vo finančnom roku 2019/20 tržieb 322 miliónov eur. Najrýchlejší rast bol zaznamenaný v Českej republike, medziročne o 13%. Najdynamickejším segmentom bola logistika a zberná služba v oblasti elektronického obchodu, kde tržby vzrástli o 19% v dôsledku snáh o zvýšenie hustoty dopravnej siete spoločnosti, a to pridaním 3 nových krížových dokovacích staníc v Lodži a vo Varšave a v Hornom Sliezsko.
Novými veľkými a významnými zákazníkmi, ktorí si v priebehu účtovného obdobia vybrali spoločnosť FM Logistic, bol Lorenz Bahlsen Snack-World – výrobca slaných občerstvenie a popredný poľský farmaceutický výrobca Polpharma. Špeciálne pre druhej menovanej bolo rozšírené miesto Błonie pri Varšave, kde pod názvom FM Health operator prevádzkuje najväčšie logistické centrum pre farmaceutický sektor v strednej Európe. Ďalšie dve rozšírenia bola vykonaná v Będzin, v Hornom Sliezsku v Poľsku a na severe Českej republiky, v Lovosiciach.
Spoločnosť pokračovala v investíciách do inovácií, počnúc budovaním silného inovačného oddelenie so skúseným tímom inžinierov až po implementáciu rôznych inovatívnych riešení. Automatické brány boli inštalované do niekoľkých úložísk a krížových dokov. Cieľom tohto riešenia je zabezpečiť automatický záznam príchodu vodiča, automatizáciu vstupu a výstupu nákladného vozidla a tiež znížiť náklady externých poskytovateľov. Roboti boli tiež implementované pre presun paliet a ťažkých nákladov v skladoch. V roku 2019 získala spoločnosť FM Logistic CE aj rad certifikátov kvality, napríklad: Certifikácia IFS Food, IFS Logistics a AEO odrážajú prevádzkovej dokonalosť firmy.
„Finančný rok 2019-20 bol pre strednú Európu veľmi úspešný. Urobili sme veľký krok k ďalšej realizácii stratégie definované v roku 2018. Navyše sme dosiahli oveľa lepšie výsledky ako v predchádzajúcom roku vo väčšine obchodných jednotiek. Fiškálny rok, ktorý začal v apríli, priniesol nebývalé výzvy a postavil nás do novej reality. Relatívne rýchlo sme zaznamenali pokles objemu prepravnej služby. Dnes vieme, že to bolo dočasné, nepresiahlo to približne asi dvanásť percent. V súčasnej dobe zákazníci vzhľadom k dynamicky sa meniacej situácii od nás očakávajú ešte väčšiu flexibilitu. Spoločne s našimi zákazníkmi sa snažíme vyhovieť meniacim sa potrebám a objemom, okrem iného, skladov skladovaných v skladoch a táto úloha je výrazne ťažšie ako v minulom roku. Musíme samozrejme a sme pripravení čeliť týmto a ďalším výzvam, ktoré očakávame v nasledujúcich mesiacoch,“ znie komentár k výsledkom spoločnosti zo strany Daniela Frankeho, managing directora FM Logistic CE.
FM Logistic pokračovala v budovaní svojej prítomnosti na rozvíjajúcich sa trhoch. Otvorila nové sklady a distribučné centrá pre viac klientov v Indii a Vietname, aby uspokojila dlhodobú dopyt po službách a zariadeniach vyššieho dodávateľského reťazca. FM Logistic získala niekoľko nových kontraktov vo Vietname. Obrat podnikania v Brazílii pokračoval pod vedením generálneho riaditeľa vymenovaného v roku 2019. Spoločnosť FM Logistic v roku 2019/20 udržala obchodnú dynamiku podpisom nových zmlúv v hodnote cez 150 miliónov eur. Rast tržieb bol obzvlášť silný v odvetviach kozmetiky (+ 20%) a e-commerce, najmä vo Francúzsku, Španielsku, Indii a Rusku. V poslednej uvedenej krajine vzrástol objem e-commerce spracovaný spoločnosťou FM Logistic v roku 2019 o 32% oproti predchádzajúcemu roku. Vo Francúzsku získala spoločnosť FM Logistic významnú zákazku na poskytovanie logistických služieb elektronického obchodu veľkému medzinárodnému maloobchodníkom.
Rast výnosov bol tiež podporený zavedením nových služieb, ktoré zodpovedajú spotrebiteľským trendom, ako je nárast e-commerce a udržateľnosť. Napríklad spoločnosť FM Logistic predstavila riešenie dodávateľského reťazca pre výrobcov a maloobchodníkov, ktorí predávajú voľne ložené produkty v maloobchodných predajniach a supermarketoch, a tiež služby dropshipping pre výrobcov, ktorí svoje produkty predávajú priamo spotrebiteľom prostredníctvom trhov. Príjmy z dopravy presiahli 500 miliónov eur (36% z celkovej sumy). Plynulo to z rozšírenia nákladu menej ako nákladných vozidiel (LTL) a z logistických služieb v mestách. Služba FM Logistic Citylogin, ktorá kombinuje dodávky poslednej míle a malé mestské logistické uzly, je teraz k dispozícii v približne 30 mestách v Európe. Najnovšími prírastkami do zoznamu sú španielske mestá Bilbao, Saragossa a Córdoba.
V roku 2019/20 podnikla spoločnosť FM Logistic ďalšie kroky, aby prispela k udržateľnejšiemu dodávateľskému reťazcu. Išlo o program bezpečnosti práce vo všetkých 14 krajinách, kde pôsobí, spoločný vývoj, spoločne s francúzskou strojárenskú školou UTC, ergoskeletu určeného pre výbery skladov, meranie environmentálneho a sociálneho vplyvu dopravných a logistických služieb poskytovaných konkrétnym zákazníkov a začatie projektu nulového odpadu. Vďaka tomuto úsiliu získala spoločnosť FM Logistic hodnotenia EcoVadis Gold a zaradila ho do top 5% spoločností v oblasti sociálnej zodpovednosti podnikov (CSR).
FM Logistic pokračovala aj v automatizácii vybraných skladových a kancelárskych procesov. Boli sprevádzkované ďalšie AGV a robotické zbrane. Počet užívateľov myške, online zákazníckeho portálu spoločnosti, vzrástol o 9,5%. Ťažiskom bola tiež digitalizácia prepravných dokumentov. Po náraste o 9,3% v rokoch 2018/19 sa rast počtu zamestnancov v roku 2019/20 spomalil na 1,3%. Odráža to úspech úsilia v oblasti rozvoja zručností a programov odbornej prípravy, najmä pri skladovacích operáciách. FM Logistic zamestnáva približne 27 500 zamestnancov na plný úväzok (ročný priemer).