Medzinárodná prepravná a logistická spoločnosť ďalej upevňovala svoju pozíciu na trhu v Európe, v USA a Ázii a znovu investovala do svojich logistických prevádzok, zariadenia a do digitalizácie procesov. S nárastom o 2% dosiahla v minulom obchodnom roku predbežný čistý obrat vo výške 1,7 miliardy eur (2018: 1,67 miliárd eur). „Rok 2019 hodnotíme ako veľmi úspešný rok. Napriek sťaženým rámcovým podmienkam sme sa pozitívne rozvinuli vo všetkých obchodných oblastiach a podarilo sa nám úspešne aplikovať technológie a efektívnejšie procesy, ktoré priniesli zákazníkom vyššiu pridanú hodnotu. Obzvlášť nás potešil nárast dopytu v segmente B to C doručovania, kde sme zaznamenali dvojciferný rast,“ hodnotí Wolfram Senger-Weiss, predseda obchodného vedenia spoločnosti Gebrüder Weiss. Spoločnosti sa podarilo zvýšiť aj pomer vlastného kapitálu a momentálne predstavuje viac ako 60%.
S obratom vo výške 1,15 miliárd eur zaznamenalo oddelenie pozemných prepráv a logistiky nárast v porovnaní s obratom v predchádzajúcom roku o 2,1 % (2018: 1,12 miliárd eur). Významným faktorom bol rastúci dopyt v sektore doručovania do domácnosti: v Rakúsku a východnej Európe doručili koncovým zákazníkom asi 1,1 milióna bielej a čiernej techniky, či nábytku. S počtom 385 000 zásielok v Rakúsku spoločnosť potvrdzuje svoju líderskú pozíciu na trhu (2018: 335 000). Aj oblasť leteckej a námornej dopravy stúpla o 1,3% na 380 miliónov eur. Napätú situáciu na trhu v leteckej doprave sa podarilo kompenzovať zvýšenými množstvami zásielok v námornej preprave. Posilnením štruktúr spoločnosti Gebrüder Weiss v zámorí dokázala spoločnosť vzrásť najmä v oblasti transpacifickej a transatlantickej prepravy a naďalej rozširovala svoje podiely na trhu v USA. Spoločnosti DPD Austria, ktorej obchodným partnerom je Gebrüder Weiss Paketdienst, sa podarilo posilniť svoju pozíciu na trhu ako najväčšej súkromnej balíkovej služby: Celkovo systém DPD Austria distribuoval 52 miliónov balíkov, čo zodpovedá nárastu približne o 3% v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
„Logistika sa stáva pre našich zákazníkov stále rozhodujúcejším konkurenčným faktorom. V logistických tokoch a ich procesoch sa ukrýva veľký potenciál optimalizácie, ktorý analyzujeme spolu s našimi zákazníkmi a vyvíjame príslušné riešenia,“ vraví Wolfram Senger-Weiss. Základom sú softvérové riešenia, ako napríklad sledovanie zásielky v reálnom čase, digitálne meranie nákladu, použitie umelej inteligencie pri plánovaní prepravy alebo poskytovanie informácie o plánovanom doručení (ETA). „Z transparentnosti profitujú v procese dodania predovšetkým príjemcovia, a tým najčastejšie zákazníci našich klientov. Tieto nástroje zefektívňujú prácu našich zamestnancov ale logistika aj naďalej zostáva hlavne záležitosťou ľudského faktora,“ upresňuje Wolfram Senger-Weiss. Logistická spoločnosť však neinvestovala len do digitálnej, ale aj do fyzickej infraštruktúry. V Chorvátsku bola doterajšia pobočka v Záhrebe nahradená moderným logistickým terminálom. Najväčšie sídlo spoločnosti Gebrüder Weiss vo Viedni sa zväčšilo o prekládkovú halu. Ďalej sa spoločnosť zamerala na svoj rozvoj pozdĺž Hodvábnej cesty: v Gruzínsku sa otvorilo rozšírenie logistického centra v Tbilisi a v Strednej Ázii sa vybudovalo nové sídlo v Uzbekistane. Celkový objem investícií v predošlom roku bol 51 miliónov eur.