Napriek tvrdým opatreniam a obmedzeniam zo strany väčšiny štátov Európskej únie, ktoré súvisia so šírením nového koronavírusu, kamióny môžu naďalej jazdiť aj do najrizikovejších krajín. Nákladná doprava medzi Slovenskom a Talianskom, Nemeckom, Francúzskom, Belgickom či Španielskom sa napriek hrozbe infekcie koronavírusom nezastavila. Aby sa predišlo úplnému kolapsu európskej ekonomiky, hospodárstva a dodávky tovarov, na ktoré sú odkázané tak bežní ľudia, ako aj menšie či väčšie závody, medzi európskymi krajinami naďalej prúdia stovky kamiónov.
Nakladanie a vykladanie tovaru však, samozrejme, sprevádzajú prísne preventívne opatrenia. Dopravcom, ktorí každý deň realizujú nákladnú dopravu aj do rizikových krajín, navyše hygienici nariadili vybaviť nákladné vozidlá dezinfekciou a ochrannými pomôckami. Bez nich im kamióny v mnohých firmách dokonca nevpustia do areálu či odmietnu obslúžiť. Mnohí dopravcovia sa však sťažujú na nedostatok predpísaných respirátorov na trhu.
Hoci ľudia cestujúci zo zahraničia sa už musia po návrate na Slovensko podrobiť povinnej dvojtýždňovej karanténe, tieto opatrenia majú svoje výnimky. Ako vysvetľuje Roman Kment, hovorca ČESMAD, nevzťahuje sa na vodičov nákladnej dopravy, ktorí prechádzajú alebo vykonávajú prepravu, nakladanie a vykladanie tovaru. Pravda, pred vstupom napríklad do Talianska, vodiči musia vyplniť taliansku verziu formulára, v ktorom uvedú svoje osobné údaje, popis cesty a potvrdia, že sú si vedomí, že oblasť, do ktorej vchádzajú, je zdrojom nákazy. Formulár a jeho slovenský preklad zverejnilo združenie ČESMAD na internetovej stránke.