V roku 2015 vtedajší ministr dopravy Ján Počiatek vyhlasoval, že obchvat Bratislavy bude postavený čo najskôr. Lenže necelých päť rokov od tohto vyhlásenia je jasné, že diaľničný obchvat D4 nebude postavený čo najskôr, ale s výrazným oneskorením.
Otvorene o tom hovorí už aj staviteľ – D4R7 Construction na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Z meškania viní štát, ktorý zlyhal v príprave prepojenia obchvatu s existujúcou diaľnicou D1. Na strane druhej, D4R7 Construction podľa portálu Aktuality.sk načas nepostaví ani most ponad Dunaj.
D4R7 Construction získala zákazku na budovanie bratislavského obchvatu a rýchlostnej cesty R7 k Šamorínu v máji 2016, keď sa v zmluve zaviazala, že dielo postaví cez PPP projekt (cesty postaví a bude prevádzkovať z vlastného a štát ich bude postupne splácať), a to do konca roka 2020. No keď v lokalite, kadiaľ aktuálne stavajú trojkilometrové súmostie, boli v máji 2017 ešte len vypílené stromy, začala sa vynárať otázka, ako chce staviteľ takú veľkú stavbu dokončiť načas.
Už dlhšie je jasné, že termín nedodrží. Kedy bude most hotový, nevedno. „Spoločnosť D4R7 sa nemôže vyjadriť k presnému dátumu,“ napísali zástupcovia spoločnosti pre Aktuality.sk. Na vine je vraj štát, ktorý nedodržal svoje záväzky pri vydávaní stavebných povolení. Voči tomu sa však v máji 2019 ohradil minister dopravy Árpád Érsek, podľa ktorého malo D4R7 Construction už krátko po podpise koncesnej zmluvy k dispozícii viacero úsekov, kde sa mohlo začať stavať okamžite.
Firma D4R7 Construction už dokonca spustila procedúru arbitráže pred medzinárodným rozhodcovským súdom. Kým na začiatku výstavby sa zdal byť vo výhodnejšej pozícii štát, keďže v prípade pochybenia staviteľa mohol odmietnuť dielo preplatiť, aktuálne sa v arbitráži rozhodne, kto do akej miery pochybil a kto komu bude platiť odškodné. Následky sporu bude zrejme znášať nasledujúca vláda. A vodiči budú opäť čakať a tráviť čas v kolónach.