DHL rozširuje svoju globálnu inovačnú stopu v Amerike, kde sa slávnostne otvorili brány nového Inovačného centra. Inovačné centrum DHL Amerika sa tak pripája k Inovačnému Centru DHL, ktoré sa nachádza v nemeckom Troisdorfe, neďaleko Bonnu a k Inovačného centru Asia Pacific v Singapure, a bude vystavovať technológie, ktoré spoločnosť DHL už implementuje naprieč regiónom a tiež sa bude zameriavať na skúmanie budúcich riešení, ktoré môžu priniesť významný prínos pre produktivitu a efektivitu.
“Inovácie sú hnacou silou spoločnosti DHL od jej založenia v roku 1969”, povedal Ken Allen, generálny riaditeľ DHL eCommerce Solutions a člen Správnej Rady pre Zákaznícke Riešenia a Inovácie v rámci Deutsche Post DHL Group, ktorá sa stará o najväčších zákazníkov DHL. “DHL môže teraz s tromi inovačnými centrami po celom svete využiť silu inovácií, aby slúžila zákazníkom a zohrávala aktívnu rolu pri formovaní budúcnosti logistiky. DHL je organizácia, ktorá uprednostňuje odlišné zmýšľanie pri poskytovaní výnimočných služieb, a som hrdý, že odteraz máme túto platformu aj v regióne Ameriky, aby sme tak rozšírili možnosti našich partnerov pred ich vlastným prahom.”
Objekt s najmodernejším vybavením a s rozlohou 2600 m2 poskytuje DHL kolaboratívny priestor na spoluprácu so svojimi zákazníkmi, technologickými partnermi, akademickými pracovníkmi a tiež na využitie inovatívnej sily svojich zamestnancov. Zriadenie nového centra v Amerike je významnou udalosťou v rámci osláv 50. výročia DHL. Na otváracom podujatí sa zúčastnilo vyše 300 hostí vrátane lídrov v oblasti technológií a logistiky, zákazníkov z celého regiónu, miestnych úradníkov a vyššieho vedenia DHL.
“Inovácie umožňujú spoločnosti DHL byť v popredí revolučných riešení pre dodávateľské reťazce”, povedal Matthias Heutger, Globálny riaditeľ pre Inovácie a komerčný rozvoj v DHL. “Inovačné centrá sú jadrom nášho inovačného prístupu zameraného na zákazníkov. Poskytujú platformu na pochopenie vznikajúcich trendov a objavovanie poznatkov s potenciálom mať reálny obchodný dopad na svet. DHL bola, napríklad, prvou spoločnosťou, ktorá začala využívať roboty pre pickovanie v skladoch v Severnej Amerike. Roboty s vlastným rozhodovaním, nasadené v pickovacom procese, dokážu zvýšiť efektivitu pickingu o 200%, čo je rozhodujúci faktor v rýchlo sa rozvíjajúcich, globalizovaných prostrediach e-commerce obchodu.“
Štyri obchodné jednotky DHL pôsobiace v regióne Ameriky sa zaviazali investovať v nasledujúcich rokoch do vývoja a zavedenia nových technológií, ktoré môžu zlepšiť operácie, zlepšiť skúsenosť zákazníkov, znížiť náklady a sprostredkovať svojim zamestnancom lepšie procesy na pracoviskách.
Ako globálny líder v oblasti logistiky, spoločnosť DHL neustále prehodnocuje inovatívne riešenia zamerané na zákazníka. Svedčí o tom aj fakt, že spoločnosť už nasadila a neustále nasadzuje pre zvýšenie produktivity rôzne pokročilé technológie, ktoré so sebou prinášajú úsporu nákladov a lepšie uspokojujú neustále sa meniace potreby zákazníkov. Napríklad divízia DHL Supply Chain, špecialista v oblasti zmluvnej logistiky v rámci Deutsche Post DHL Group, už zaznamenala výrazné zvýšenie produktivity, najmä počas hlavnej sezóny, vďaka rôznym robotickým riešeniam, vrátane automatizovaných vozidiel, ktoré dokážu prevážať tovar cez sklady, mobilných robotov, ktoré môžu uľahčiť vychystávanie objednávok v operáciách elektronického obchodu a kolaboratívnych robotov určených na pomoc s opakujúcimi sa úlohami, ako je napr. picking a packing. DHL Supply Chain, ako súčasť svojho záväzku investovať do nových technológií, v novembri minulého roka uviedla, že za minulý a aktuálny rok investuje 300 miliónov dolárov na rozmiestnenie najnovších technológií v 350 zo svojich 430 prevádzok a kontrolných veží transportu v Severnej Amerike. Spoločnosť tiež investuje do vývoja novej digitálnej platformy na riadenie svojich transportných operácií.
DHL Express, popredná svetová spoločnosť poskytujúca služby expresných dodávok, bude i naďalej nasadzovať viac automatizovaných riešení vo svojich regionálnych hub-och, vstupných a servisných centrách, taktiež bude zavádzať robotické riešenia na pomoc pri nakladaní/vykladaní zásielok, rozšíri využívanie umelej inteligencie a “učenie strojov” pre lepšiu optimalizáciu trás, nasadí opakovanú automatizáciu procesov pri fakturačných úkonoch, a bude pokračovať vo využívaní a rozširovaní chatbot-ov a nástrojov na rozpoznávanie hlasu pre zjednodušenie rezervácií, sledovanie objednávok a zlepšené služby zákazníkom.
DHL Global Forwarding, špičkový špecialista na leteckú a námornú dopravu pracuje s vylepšenou technológiou na sledovanie zásielok a manipuláciu so zásielkami citlivými na teplotu, ako aj pri implementácii automatizovaných skladov pomocou RFID sledovania polohy nákladu, konsolidácie zásielok a harmonogramov prepráv. Divízia DHL Global Forwarding pri otvorení Inovačného centra predstavila nový pokročilý nástroj na analýzu dát, určený pre klientov s mimoriadne citlivým nákladom, ako je napríklad sektor bio výskumu a zdravotníctva. Nástroj poskytuje pre lepšie rozhodovanie rýchlu analýzu a informácie, ako je využívanie optimálnych obchodných ciest, overovanie kontroly teploty počas prepravy, a schopnosť analyzovať a znižovať riziká. DHL Global Forwarding, podobne ako DHL Express, využíva virtuálnu realitu vo svojich školiacich programoch pre zamestnancov vo viacerých krajinách amerického regiónu. DHL eCommerce Solutions, hlavný poskytovateľ domácich a cezhraničných doručovacích služieb pre maloobchodný predaj online, taktiež využíva automatizáciu a robotiku na zvýšenie produktivity vo svojich distribučných centrách. Využíva nové softvérové riešenia na optimalizáciu správy stavu zásob svojich obchodníkov a na zlepšenie spokojnosti zákazníkov s dodávkami do koncového bodu.