Elektronický obchod je v súčasnosti jedným z najfrekventovanejších slovných spojení. Veľké e-shopy každoročne rastú a menšie sa vezú na tejto vlne záujmu. Aj spotrebitelia na Slovensku pochopili výhodnosť on-line nakupovania a po hlave sa do neho vrhli.
Množstvo e-shopov je ťažko odhadnúť, pretože on-line nákupy už ponúka takmer každý obchod s bio produktmi či kozmetikou. Samozrejme, ťažko konkurovať veľkým a zabehnutým obchodom, ale prečo to neskúsiť, keď dnes už sú skoro všetci on-line? S logistikou si však veľkú hlavu nerobia. Ak si zákazník niečo objedná, tak tovar zabalia a pošlú kuriérom. Však to predsa zaplatí.
Veľké e-shopy však už v logistike vidia i konkurenčnú výhodu. Zákazníci sú čoraz náročnejší, požadujú rôzne doplnkové služby a tovar chcú čo najskôr. Preto je e-commerce pre logistiku veľkou výzvou, ale prináša i nemalé zisky. A to nielen pre samotné e-shopy.