„Som veľmi rád, že medzi sebou budú súťažiť takéto významné a medzinárodne uznávané spoločnosti, ktoré dokopy predložili viac ako 70 percent všetkých uznaných referencií, napríklad v dĺžke postavených kilometrov diaľnic,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček. Firmy, ktoré mali záujem o výstavbu bratislavského obchvatu pritom deklarovali, že dokopy postavili viac ako 4 700 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, takmer 89 kilometrov mostov a realizovali projekty za viac ako 75 miliárd eur.
Všetky postupujúce konzorciá sú z Európy. Konzorcium ViaDunaj je vedené francúzskou spoločnosťou Vinci Concessions spolu s firmami Vinci Highways a Meridiam Eastern Europe. Španielska spoločnosť Cintra Infraestructuras Internacional vedie konzorcium Obchvat Nula, v ktorom sú aj firmy Porr a Macquarie Capital Group. Lídrom konzorcia pod názvom Astrela je rakúska spoločnosť Strabag spolu so spoločnosťou Strabag Motorway, Reding Infrastructure a John Laing Investments Limited. Štvrtým konzorciom je nemecká spoločnosť Hochtief PPP Solutions spolu s Iridium Concesiones de Infraestructuras a Dif Infra PPP 3 Luxembourg.
Všetky štyri konzorciá teraz majú priestor na to, aby naprojektovali túto cestu tak, aby bola čo najvýhodnejšia z pohľadu prevádzky aj výstavby. Komu sa to podarí najlepšie, a zároveň ponúkne pre štát najlepšiu cenu, potom sa táto cesta, ktorá ovplyvní približne milión ľudí v regióne západného Slovenska, ako aj všetky firmy, ktoré cez Bratislavu posielajú svoje výrobky do sveta, bude môcť začať stavať.