„Výstavba a sprevádzkovanie novej brány znížilo počet kamiónov v intraviláne mestskej časti o 500 denne, ušetrí 446 ton emisií CO2 ročne a znížilo hlučnosť na ulici Jána Jonáša o 2,1 decibela. Držíme sa zároveň našej stratégie Think Blue. Factory. A v rámci terénnych úprav sme vysadili aj 105 nových stromov,“ povedal počas otvorenia Albrecht Reimold, predseda predstavenstva VW SK. Nová brána je priamo napojená na diaľničný privádzač Stupava Juh, ktorý je súčasťou budúceho nultého obchvatu Bratislavy. „Nová brána prispeje k výraznému zlepšeniu dopravy v tejto lokalite. S Volkswagen Slovakia sme o nej komunikovali, priznám sa však, že som nečakal, že sa ju podarí zrealizovať tak rýchlo. Spoločnosti za to patrí poďakovanie, “ povedal Milan Ftáčnik, primátor hlavného mesta Bratislavy.
Brána je určená pre vjazd a výjazd výhradne nákladných a Just-in-Time dodávok komponentov z priemyselných parkov v Lozorne, Malackách a Vrábľoch. Priame pripojenie z diaľnice neznamená len výrazné odbremenenie premávky na príjazdovej komunikácii do mestskej časti, ale aj zvýšenie plynulosti dodávok do závodu. Bratislavská fabrika totiž vyrába vozidlá pre zákazníkov z celého sveta len na objednávku. Komponenty sú tak pripravované pre vozidlo konkrétneho zákazníka. Požiadavky na plynulú logistiku a plynulosť premávky sú preto extrémne vysoké.
Vytvorenie novej brány si vyžiadalo investície vo výške takmer 6 miliónov eur. V závode musela byť vybudovaná aj mimoúrovňová križovatka, upravené cesty, zrealizované terénne úpravy a zazelenanie upravených plôch. Brána disponuje jedinečnou rámovou konštrukciou. V každom smere disponuje dvomi jazdnými pruhmi.