Na ulici sa už dnes stretávame s automobilmi na alternatívny pohon. Či už ide o vozidlá s hybridným pohonom alebo elektromobily. Pokiaľ ide o čistejšiu dopravu, elektromotory zanechávajú približne takú istú uhlíkovú stopu ako spaľovacie. Hlavným činiteľom je výroba elektriny, ktorá stále nie je taká čistá, ako by mohla byť. Tým pádom je najväčšou výhodou elektromotorov ich nehlučnosť.
Len výmena spaľovacieho motora za elektromotor a benzínovej nádrže za akumulátor neprináša zásadný krok vpred. Chýba väčšia pridaná hodnota na to, aby svet kvôli elektromobilom prebudoval dopravnú infraštruktúru. Bolo by to unáhlené podobne, ako rušenie jadrových elektrární v Nemecku.
Iným variantom je vodíkový pohon, ktorý by mohol byť perspektívnejší. Ale jeho výroba a skladovanie je veľmi komplikované, tým pádom aj drahé. Nehovoriac o nedostatku materiálu v Európe na jeho výrobu. V Japonsku problém s materiálmi nemajú, napriek tomu sú aj tak viac naklonení hybridným motorom, spájajúcim spaľovací a elektromotor. Čo sa zatiaľ javí ako najlepšie dočasné riešenie.
Na jedno sa však často zabúda. Z celkového množstva škodlivých emisií idú na konto automobilovej dopravy len dve percentá. Tých zvyšných 98 % produkujú veľké komíny teplární, výrobných závodov v spracovateľskom priemysle a aj obytné priestory.