Cezhraničný e-commerce predstavuje ohromný potenciál pre ďalší rast väčšiny internetových obchodov. Čoraz viac spotrebiteľov nakupuje on-line, pričom hranice už nie sú prekážkou.
Vedeli ste, že ročný nárast cezhraničného e-commerce v Európe predstavuje 25 %, pričom výnosy z medzinárodného predaja predstavujú až polovicu výnosov z predaja na domácom trhu? „Ak máte e-shop a stojíte pred rozhodnutím, či expandovať do zahraničia, odporúčal by som vám napríklad začať s biznisom v okolitých krajinách,“ radí Andrej Hozlár, výkonný riaditeľ DHL Parcel Slovensko. „On-line trhy štátov strednej a východnej Európy skrývajú v sebe obrovský potenciál pre expanziu slovenských e-shopov. Svoje produkty môžete ponúknuť až 110 miliónom spotrebiteľov, pričom 50 miliónov z nich nakupuje on-line.“
Okrem našich susedov – Česka, Rakúska, Poľska a Maďarska sú podľa prepravnej spoločnosti DHL Parcel pre biznis zaujímavé aj krajiny Slovinsko, Chorvátsko, Rumunsko, Bulharsko a pobaltské štáty, kde si objednáva tovar zo zahraničia v priemere až 40 % spotrebiteľov, pričom ich priemerné ročné výdavky na nákup cez internet dosahujú hodnotu až 500 eur. A tieto čísla sa budú zvyšovať.
Podľa výsledkov prieskumu Eurostatu až 92 % spotrebiteľov daného regiónu si objednáva elektroniku a 2/3 z nich zas oblečenie a obuv. Najviac nakupujú v rámci EÚ spotrebitelia z Rakúska, Slovinska a pobaltských krajín, najmenej z Čiech a Poľska. Najväčšie výdavky na on-line nakupovanie vynakladajú obyvatelia z Rakúska, hneď za nimi sú naši českí susedia. „Spotrebitelia z tohto regiónu preferujú štandardný spôsob doručenia a to doručenie kuriérom až k ich dverám. Avšak čoraz obľúbenejšie sa stávajú aj alternatívne spôsoby doručovania, napríklad do ParcelShopov. Tie vyhľadávajú príjemcovia v prípade, že sa nechcú časovo viazať na kuriéra,“ vysvetľuje Andrej Hozlár.
12 krajín – jedno riešenie
Jedným z kľúčových faktorov pre dosiahnutie úspechu na medzinárodnom trhu je výber vhodného logistického partnera, ktorý vzbudzuje dôveru u potenciálnych zákazníkov a ktorý svojimi rozmanitými možnosťami prepravy významne prispeje k rozhodnutiu návštevníkov e-shopu uskutočniť v danom internetovom obchode nákup. Spoločnosť DHL, ktorej divízia DHL Parcel sa špecializuje na balíkovú prepravu v oblasti e-commerce, sa tak stáva so svojou harmonizovanou sieťou DHL Parcel Europe vhodným partnerom pre expandovanie do 12 krajín strednej a východnej Európy.
A čo DHL Parcel ponúka?
- Jeden štandardný produkt s kompatibilnými procesmi a jednotnou etiketou pre všetky krajiny
- Preferované možnosti doručenia balíkov – doručenie kuriérom, doručenie do ParcelShopu alebo do balíkomatov
- Viac ako 16.000 odberných miest v regióne
- Rýchle prepravné časy so spoľahlivým doručovaním od pondelka do soboty
- Rozumné ceny s poistením balíkov do 2500 Eur v cene prepravy
- Užitočné služby pre príjemcov ako proaktívne informovanie príjemcov o predpokladom dni doručenia
- Dobierková služby vo vybraných krajinách