Komplexné úpravy elektronického mýtneho systému, ktoré musel SkyToll v rámci požiadavky Národnej diaľničnej spoločnosti vykonať, súviseli so zákonom definovanými zmenami siete vymedzených úsekov ciest, prerozdelením emisných tried EURO, zmenami sadzieb mýta, zavedením systému prideľovania tzv. Množstevných zliav a tiež zmenami v kontrole výberu mýta.
„Implementácia všetkých zmien, ktoré NDS od SkyToll požadovala v tak krátkom časovom intervale, bola možná len vďaka tomu, že využívame riešenia na báze satelitu. Najmä v prípade významného rozšírenia siete vymedzených úsekov ciest sa ukazuje vhodnosť nášho systému. S akýmkoľvek iným technickým riešením by takto rozsiahla zmena nebola v tak krátkom čase a s tak nízkymi nákladmi možná,“ povedal Matej Okáli, predseda predstavenstva a CEO spoločnosti SkyToll. „V decembri 2010 sme vyskúšali rozšírenie spoplatnenej cestnej siete aj v Česku. Vtedy sme v pilotnom projekte namodelovali spoplatnenie cesty z Bratislavy do Prahy po cestách všetkých kategórií s využitím nami používané palubnej jednotky, čo nám trvalo 16 dní,“ pripomenul Matej Okáli.
Najdôležitejšie zmeny od 1. januára 2014:
Zmena siete vymedzených úsekov ciest
Od 1. januára 2014 sa existujúca sieť vymedzených úsekov ciest rozšírila o nové úseky ciest I. triedy v celkovej dĺžke 234 km, za používanie sa platí mýto podľa platných sadzieb. Celkovo patrí do siete vymedzených úsekov 3630 km ciest I. triedy, vrátane ciest nachádzajúcich sa v intravilánoch miest a obcí, a 13 840 km vymedzených úsekov ciest II. triedy a III. triedy, ktoré sú spoplatnené nulovou sadzbou mýta. Po všetkých vymedzených úsekoch ciest smú vozidlá s povinnosťou platiť mýto jazdiť iba s palubnou jednotkou.
Zavedenie systému prideľovania tzv. Množstevných zliav
Pre vozidlá často využívajúce spoplatnené úseky ciest zaviedol štát zľavy zo sadzieb mýta. Výška týchto zliav závisí od počtu kilometrov najazdených konkrétnym vozidlom po cestách s úhradou mýta počas kalendárneho roka. Do množstva najazdených kilometrov sa nezapočítavajú kilometre prejdené po vymedzených úsekoch ciest spoplatnených nulovou sadzbou mýta. Zľavy sa nevzťahujú na autobusy nad 3,5 t, pretože tie majú sadzbu mýta zníženú o 50 % už od spustenia elektronického mýta systému v roku 2010. Vozidlá získavajú príslušné percento zľavy automaticky po dosiahnutí stanovených limitov najazdených kilometrov. Percentuálnej zľavy sa pohybujú v rozpätí od 3 % do 11 %, limity najazdených kilometrov sú 5, 10, 20, 30 a 50 tis. Vozidlo, ktoré dosiahne limit, má sadzbu za každý ďalší kilometer s príslušnou zľavou bez toho, aby vodič alebo majiteľ museli podať žiadosť alebo prípadne museli čakať na udelenie zľavy až po nejakom časovom intervale. Za prvých 6 mesiacov roka 2014 získalo nárok na zľavu z ceny mýtneho 18 036 vozidiel, z ktorých 14 807 je zo Slovenska.