Výstavba obchvatu Bratislavy ešte ani nezačala a už sa vie, že bude meškať. Priznal to minister dopravy Árpád Érsek. Nevie však povedať, či bude meškať pár mesiacov alebo to bude dlhšia doba. Podľa niektorých zdrojov to môže byť aj viac ako rok.
Podľa zmluvy má byť celý projekt dokončený v októbri 2020, ale po rýchlostnej ceste R7 do Dunajskej Stredy by mali autá začať jazdiť v apríli 2020. Árpád Érsek priznal, že aj samotné ministerstvo dopravy meškalo so stavebnými povoleniami k pozemkom pod obchvat. Kvôli problémom s ich vysporiadaním musel rezort dopravy meniť zákon, a všetky stavebné povolenia boli právoplatné až v septembri minulého roka. „Na záver spočítame, že kto koľko meškal na našej strane a kto koľko bude meškať na druhej strane,“ uviedol minister dopravy.
So španielskou spoločnosťou Cintra, ktorá má obchvat stavať, je ministerstvo dohodnuté, že výstavba projektu sa rozbehne plným tempom od marca tohto roku. Podľa ministra dopravy má Cintra už zazmluvnený všetok stavebný materiál a spolupracovať bude s malými subdodávateľmi, nie s veľkými firmami. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva, teda ako PPP projekt. Spoločnosť Cintra ju postaví a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo jej bude štát platiť splátky počas 30 rokov. Ročná splátka štátu by mala byť takmer 53 miliónov eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur.
Otázka je, či táto cena je konečná. Či ju zase nezdvihne meškanie stavby a potom rôzne dodatky, ako je už na Slovensku zvykom. Bola síce vysúťažená najnižšia cena, ale bude skutočne najnižšia? Pôvodne sa totiž počítalo až s dvojnásobnou cenou. Nižšiu cenu prinieslo napríklad preriedenie jazdných pruhov zo šiestich na štyri. Ale vlastne nikto v súčasnosti ani poriadne netuší, ako bude konečná podoba bratislavského obchvatu.