Zásielku si môže príjemca nechať odoslať do DPD ParcelShopu priamo pri nákupe v internetovom obchode pri ukončení procesu objednávky . Vyberie si zo zoznamu dostupných odberných miest v blízkosti svojho bydliska, či práce, prípadne si ju tam presmeruje v priebehu doručovania cez mobilný internetový portál www.presmeruj.mojbalik.sk. Pred samotným doručením zásielky posiela spoločnosť DPD príjemcovi SMS alebo e-mail s informáciou o termíne dodania zásielky. Ak príjemcovi termín dodania nevyhovuje, môže ho prostredníctvom on-line nástroja zmeniť alebo si zásielku presmerovať do odberného miesta. Po doručení balíka do odberného miesta DPD je príjemca opätovne informovaný o možnosti vyzdvihnutia zásielky a termíne, do ktorého bude jeho balík uložený v DPD ParcelShope.
„Podľa našich skúseností, a to nielen zo Slovenska, si klient vyberá tie odberné miesta, ktoré sú blízko jeho bydliska, po ceste z práce, prípadne na miestach kde prestupuje z jedného dopravného prostriedku do druhého alebo vystupuje z MHD. Na tieto miesta sa zameriavame pri získavaní partnerov pre DPD ParcelShop. Väčšina našich zákazníkov prevádzkujúcich e-shopy túto službu už implementuje alebo ju bude v blízkej dobe pre svojich klientov implementovať. Medzi prvými sú tí zákazníci, ktorí nemajú svoje vlastné prevádzky po celom území Slovenska,“ hovorí Peter Červeň, generálny riaditeľ DPD na Slovensku. Sieť odberných miest sa neustále rozširuje a veľmi skoro by mala pokrývať v dostatočnej hustote celé územie Slovenska.
Ceny začínajú už na 3,6 EUR za balík do 3 kg, jedinou podmienkou je doniesť balík do odberného miesta. Následne ju nasledujúci pracovný deň doručí kuriér DPD na akúkoľvek adresu na Slovensku. Túto možnosť už dnes využíva široké spektrum zákazníkov, ktorí potrebujú napríklad vrátiť tovar do internetového obchodu ako reklamáciu. Táto možnosť je čoraz aktuálnejšia aj v súvislosti s novým zákonom o ochrane spotrebiteľa, ktorý vstupuje v platnosť tento mesiac.
„Novou službou nenahrádzame doručovanie zásielok kuriérom, je jej doplnkom a je zameraná na tú časť zákazníkov e-shopov, ktorí z rôznych dôvodov uprednostňujú vyzdvihnutie balíka v čase, ktorý vyhovuje najmä im a na mieste, ktoré si vyberú,“ vysvetľuje Peter Červeň. Drvivá väčšina klientov si svoje balíky vyzdvihne do 3 pracovných dní od doručenia do odberného miesta a môže za dobierky platiť v hotovosti pri preberaní tovaru na všetkých odberných miestach, na vybraných miestach aj platobnou kartou.