Slovenská pošta napriek výraznému celosvetovému poklesu listového trhu, rýchlemu rastu elektronickej komunikácie a po rokoch stratového hospodárenia dosiahla tretí rok po sebe pozitívny hospodársky výsledok. Rok 2015 spoločnosť uzavrela so ziskom pred zdanením na úrovni 4,046 milióna eur.
„Najväčší vplyv na hospodárenie spoločnosti mala úspora nákladov v oblasti spotreby energií, ušetrili sme aj na službách od externých dodávateľov. Okrem úspor v nákladoch mal pozitívny vplyv na ekonomiku aj rast výnosov zo zmluvných služieb a zavádzanie nových služieb ako mobilný operátor 4ka, IOMO služby či E-KOLOK,“ priblížil Tomáš Drucker, vtedajší predseda predstavenstva a generálny riaditeľ SP.
Pozitívne hospodárenie umožnilo spoločnosti v uplynulom roku udržať zamestnanosť ako aj vytvoriť priestor pre rast miezd v priemere o takmer 5 %. „Tak ako v minulom roku pocítia aj tento rok pozitívne hospodárenie aj naši zamestnanci. Vo forme mimoriadnych odmien im SP vyplatí celkovo 1,2 milióna Eur. Všetky tieto finančné prostriedky pôjdu iba radovým nemanažérskym zamestnancom – poštárom, doručovateľom, vodičom ako aj ostatným technicko-hospodárskym pracovníkom,“ upresnil Tomáš Drucker.
Podnikateľský plán pre rok 2015 predpokladal zisk na úrovni 1,040 milióna Eur pred zdanením, výsledok hospodárenia v porovnaní s plánom je tak lepší o 3 milióny Eur. Celkové výnosy dosiahli za rok 2015 výšku takmer 308 miliónov Eur a celkové náklady výšku takmer 304 miliónov Eur. Najvyšší, až 58 %-ný podiel na výnosoch mali v roku 2015 vnútroštátne a medzinárodné poštové služby, zvyšnú časť výnosov tvorili predovšetkým finančné služby, IOMO služby ako aj platobný systém E-KOLOK.
Slovenská pošta medziročne zaznamenáva pokles listovej pošty vo výške 5 až 7 %. Tento trend korešponduje s celoeurópskym trendom poklesu zasielania fyzických listových zásielok z dôvodu ich elektronickej substitúcie. V súčasnosti sa listová pošta na Slovensku stále počíta v stovkách miliónov kusov ročne. Súčasne v rámci tradičných poštových služieb dochádza k nárastu balíkového trhu, spôsobeného rozvojom elektronického obchodu. Práve balíkový trh vníma SP ako výrazne perspektívny a do budúcnosti kľúčový. Preto SP posilňuje pozíciu spoločnosti na tomto trhu, v tejto súvislosti sme aj zjednodušuje a spriehľadňuje balíkové produkty, modernizuje balíkové triediace pracoviská a v tomto roku plánuje nasadiť do prevádzky aj samoobslužné poštové terminály tzv. balíkomaty.
Authorization