Spočiatku sa využívali len čelné vozíky. Tie však pri zakladaní do regálov potrebujú veľký priestor na otáčanie a nemajú potrebnú stabilitu pri zakladaní do veľkých výšok. Objavila sa potreba lepšie využiť priestor skladu, čo predstavovalo užšie uličky a vyššie regály. To však znamenalo aj nasadenie novej techniky, ktorá by dokázala tento typ skladov obslúžiť. Tak sa objavili reach trucky, v našich končinách familiárne nazývané ako retraky.
Hlavnou charakteristikou retraku je zdvíhacie zariadenie (výsuvná veža), ktorá umožňuje skrátiť celkovú dĺžku vozíka a znižuje tak nároky na šírku manipulačnej uličky. Kým čelný vozík funguje na systéme protizávažia, stabilitu retraku zabezpečujú tri oporné body kolies vozíka s ťažiskom v rámci vytvoreného trojuholníka. To zaručuje vysokú stabilitu aj pri zakladaní do vyšších výšok. Pre zvýšenie stability využívajú retraky vulkolanové kolesá s nízky profilom. Ide o univerzálny vozík, nemusí fungovať len v uličkách pri zakladaní do regálov, ale môže sa pohybovať po celom sklade. Ďalšou charakteristickou vlastnosťou je bočné sedenie vodiča. Je to kvôli tomu, aby lepšie videl pri manipulácii, resp. jazde na obidve strany. Zároveň lepšie vidí aj pri zakladaní tovaru do vyšších výšok ako pri čelnom sedení. Existujú aj vozíky, ktoré sú vybavené nakláňaním kabíny, čo nielen šetrí krk a chrbát vodiča, ale pomáha mať lepší prehľad o zakladaní materiálu do regálov.
Retrak sa na rozdiel od systémového vozíka musí natáčať k regálu. Preto potrebuje širšiu uličku. Dokáže fungovať v štandardnej uličke, ktorá sa pohybuje v rozmedzí od 2600 mm do 3500 mm. Najčastejšie sa manipuluje s europaletami, takže uličky bývajú široké okolo 3000 mm. Zakladanie do regálov býva v skladoch často kombinované aj s vychystávaním, takže sa stáva, že sa v uličke stretávajú v jednom bode dva vozíky. Veľakrát si preto zákazníci nechajú postaviť regálový systém tak, aby tento fakt zohľadnili. Najčastejšie sa tak stretáva v uličke retrak s nízkozdvižným vychystávacím vozíkom.
Maximálna výška zdvihu retrakov je okolo 11,5 m. Výrobcovia dodávajú aj zariadenia s maximálnym zdvihom začínajúcim na 4,5 m, ale o tie nie je veľký záujem, pretože elektrické stohovacie vozíky dokážu obslúžiť regály až do výšky okolo 5 m. Nosnosť sa pohybuje od 1200 do 2500 kg. Zdvih je náročnejší na spotrebu energie, teda čím väčšia nosnosť a vyšší zdvih, tým vyššia je potrebná kapacita batérie. S výškou základná nosnosť klesá. Základná nosnosť sa pri retrakoch vždy uvádza pri vyložení ťažiska nákladu 600 mm.
Zdvíhacie zariadenie i jeho ovládanie je založené na báze hydraulického systému. Z čerpadla sa cez rozvádzač s ventilmi distribuuje tlak niekoľkými okruhmi do hydraulických valcov zabezpečujúcich jednotlivé pohyby zdvíhacieho, prípadne iného prídavného zariadenia. V štandardnej výbave vozíkov ide o vysunutie zdvíhacieho zariadenia, zdvih vidlíc, naklápanie vidlíc a o bočný posuv. Čerpadlo je poháňané samostatným elektromotorom.
Väčšina vozíkov je vybavená 180-stupňovým otáčaním stredného náhonového kolesa. Niektorí výrobcovia ponúkajú už modernejšie 360-stupňové otáčanie, ktoré zabezpečuje lepšiu efektivitu manipulácie.
Kolesá sa vyrábajú z Vulkolanu a vyznačujú sa veľmi dlhou životnosťou. Ide o laserovo vytvrdzovaný polyuretán a podľa výrobcov manipulačnej techniky ide o najlepší materiál, aký momentálne existuje. Na štandardnej priemyselnej podlahe nezanecháva žiadne stopy.
Dnes vyrábané retraky sú už vybavené štandardne AC elektromotormi. Kapacita akumulátorov sa pohybuje od 400 do 950 Ah, vždy ide o 48-V systémy. Výmena batérie môže prebiehať dvoma spôsobmi. Pri prvom sa batéria vysunie po vysunutí veže, predtým treba odblokovať výsuvnú poistku, a na manipuláciu s batériou sa použije zdvíhacie zariadenie. Druhou možnosťou je jednoduché vytiahnutie akumulátora, uloženého na valčekovom lôžku.
Výsuvná veža sa pri drvivej väčšine výrobcov skladá z troch častí (triplex), aby sa minimalizovala prejazdová výška vozíka. Niektoré modely používajú dva diely (duplex). Keď sa veža vysúva a prechádza z jedného stupňa do druhého, tak sa zdvih automaticky spomalí. Dôvodom je zamedzenie otrasov nákladu, ktoré by mohlo viesť k poškodeniu citlivého materiálu. Tento systém však nemajú v ponuke všetci výrobcovia manipulačnej techniky. Vďaka valcu voľného zdvihu je možné do určitej výšky zdvihnúť náklad bez vysunutia veže, teda bez toho, aby sa menila stavebná výška veže. Táto funkcia sa dá využiť v priestoroch, kde je obmedzená výška a je potrebné uložiť na seba dve a viac paliet. Valec voľného zdvihu môže byť umiestnený v strede veže alebo na jej boku. Druhá možnosť zabezpečuje obsluhe retraku lepší výhľad.
Dodávatelia vozíkov ponúkajú nepreberné množstvo príplatkovej výbavy. Štandardom je čo najväčší komfort pre vodiča. Kabína je vybavená ovládacou konzolou a vždy pri pravej ruke má vodič ovládanie hydrauliky. Retrak môže byť vybavený aj ukazovateľom výšky zdvihu či programátorom výšky zdvihu, ktorý zvyšuje bezpečnosť manipulácie. Medzi ďalšie možnosti výbavy patrí autorizovaný prístup cez PIN kód, možnosti nastavenia prevádzkových parametrov pre rôzne úrovne vodičov v závislosti od ich skúseností, automatická parkovacia brzda, automatické obmedzenie rýchlosti jazdy pri zdvihnutom bremene, automatická kontrola rýchlosti jazdy pri prejazde zákrut a podobne.
Existujú aj špecializované varianty retrakov. Na manipuláciu s dlhými bremenami sa využívajú štvorcestné vozíky, ktorých základom je konštrukcia retraku, a ktoré dokážu vojsť do uličky bokom a nemusia sa v nej otáčať vďaka možnosti natáčania kolies podporných ramien o 90 stupňov. Niektorí výrobcovia ponúkajú retraky so zvýšeným podvozkom a väčšími kolesami, takže je možné s nimi manipulovať aj mimo haly.