Iveco ďalej potvrdzuje svoju vedúcu úlohu v oblasti technológií pohonu zemným plynom a ponúka zákazníkom kompletný rad ľahkých, stredných a ťažkých komerčných vozidiel, ako aj autobusov poháňaných zemným plynom. Doteraz sa ich predalo vyše 12 000 kusov, z čoho predaj v roku 2013 predstavoval 2000 kusov.
Široký produktový rad nových vozidiel Stralis Natural Power Euro VI ponúka dvojnápravové a trojnápravové podvozky, ako aj dvojnápravové ťahače návesov, čím uspokojí rôznorodé potreby zákazníkov. Vozidlá vyrábané vo výrobnom závode Iveco v Madride na rovnakej montážnej linke ako modely s dieselovými motormi sú vybavené motormi Cursor 8 Natural Powers výkonmi 270 až 330 hp. Vozidlá sú vybavené 16-stupňovou manuálne ovládanou prevodovkou ZF alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou Allisons hydraulickým meničom krútiaceho momentu. Potrebám zákazníkov je možné prispôsobiť usporiadanie a celkovú kapacitu nádrží CNG od 400 do 1300 litrov.
Pre stredné dlhé prepravné vzdialenosti je k dispozícii aj nový Stralis Natural Power LNG s dojazdom až 750 km. Ťahač návesov Stralis AT440S33T/P LNG je v štandardnom vyhotovení vybavený štyrmi 70-litrovými nádržami CNG a jednou 525-litrovou kryogenickou nádržou LNG. Zemný plyn je v nádrži LNG skladovaný v kvapalnom stave pri teplote -130 °C a pri tlaku 9 barov, pričom do spaľovacieho priestoru motora sa vstrekuje v plynnom stave.
Iveco je jediný európsky výrobca, ktorý potvrdil svoju vlastnú technologickú stratégiu CNG pri prechode z Euro V na Euro VI: Motory FPT Industrial na zemný plyn pracujú v Ottovom cykle a spaľujú stechiometrickú zmes, teda chemicky vyvážený pomer vzduchu a paliva, čo je predpokladom nízkych emisií znečisťujúcich látok. Palivo CNG sa do motorov Cursor 8 Natural Power privádza pod tlakom spoločne (cez “rail“) pre všetky vstrekovače, ktoré sú ovládané elektronickým modulom motora. Dvojica elektronicky ovládaných vstrekovačov pre každý valec a elektronicky ovládaná škrtiaca klapka nasávaného vzduchu zabezpečuje vo valcoch prípravu stechiometrickej zmesi, ktorej explózia je iniciovaná pomocou zapaľovacej sviečky. Výfukové plyny sú cez turbodúchadlo odvádzané z motora von cez trojcestný katalyzátor, ktorý nevyžaduje použitie katalytických látok.
Vozidlá Iveco poháňané motormi na zemný plyn prinášajú pre zákazníkov výhody z hľadiska rentability prevádzky a sú celospoločensky prínosné z hľadiska ochrany životného prostredia. Pokiaľ ide o emisie znečisťujúcich látok a hluku, motory Euro VI na zemný plyn zaťažujú životné prostredie menej, než ich „dvojičky“ spaľujúce motorovú naftu. Zemný plyn je takmer čisté palivo a vďaka plynnému skupenstvu tvorí so vzduchom dokonalú zmes, ktorej spaľovaním sa dosahujú nízke emisie tuhých častíc (-95 % v porovnaní s dieselovými motormi) a nízke hodnoty NOx (-35 %). Tieto vozidlá navyše umožňujú redukovať emisie CO2 o 10 % (a v prípade použitia biometánu až o 100 %).