„Nová logistická hala si vyžiadala investície za 2,7 milióna eur a bola postavená v rekordnom čase len 167 dní. Takýto výkon je možný, len ak tím dokonale funguje a výborne spolupracuje,“ uviedol Albrecht Reimold, predseda predstavenstva VW SK. V hale sa bude nachádzať nielen materiál na výrobu komponentov, ale práve odtiaľto budú smerovať hotové diely na export k zákazníkom.
„Som rád, keď sa spoločnostiam v Martine a jeho okolí darí. Martinský závod Volkswagen Slovakia otvorením novej haly potvrdzuje svoju pozíciu jedného z najväčších zamestnávateľov v regióne. Som si istý, že v budúcnosti budeme môcť prispieť k rozvoju v tejto oblasti aj my, vybudovaním cyklotrasy z Martina priamo k závodu,“ dodal Andrej Hrnčiar, primátor mesta Martin.
„Výstavbou haly sme dokázali zefektívniť logistické procesy celého závodu. Trasy sa skrátili, čo prináša spoľahlivosť a stabilitu do výrobných procesov,“ povedal Thomass Goβmann, vedúci martinského závodu VW SK. Hala sa rozprestiera na ploche 4600 m2. Závod s viac ako 800 zamestnancami patrí k najväčším zamestnávateľom v turčianskom regióne. Jeho produkčné portfólio pozostáva predovšetkým z výroby
komponentov pre prevodovky ako sú telesá diferenciálu, synchrónne krúžky, prírubové hriadele, kužeľové krúžky, hnacie a duté hriadele a kryty prevodoviek. Tie sa montujú do automatických aj mechanických prevodoviek s priečnym alebo pozdĺžnym uložením. Vyrábajú sa tu brzdové kotúče pre podvozky. Komponenty z martinského závodu smerujú do vozidiel značiek Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA a Porsche.
Produkcia komponentov martinského závodu VW SK sa dosiahla v roku 2012 úroveň 28,85 miliónov komponentov. Viac ako 93 % produkcie smeruje na export. Približne 7 % martinskej produkcie, pozostávajúcu z prírubových hriadeľov, synchrónnych krúžkov a telies diferenciálu, sa v bratislavskom závode VW SK montuje do 27 typov prevodoviek. Nosnou časťou produkčného portfólia v Bratislave sú prevodovky so systémom Štart-Stop pre vozidlá platformy MQB koncernu Volkswagen.