Gran Canal Interoseánico by ale určite mal prechádzať cez rozľahlé jazero Nikaragua, jeho dĺžka by mala presiahnuť 200 kilometrov a oproti Panamskému kanála by mal byť tiež hlbší a umožniť tak plavbu väčších kontajnerových lodí. Myšlienka vybudovať kanál cez územie Nikaraguy sa objavila už na konci 19. storočia, ale nakoniec ustúpila prieplavu v Paname.
Podľa expertov bude vybudovanie kanála trvať minimálne 11 rokov. V megalomanskom projekte bude hlboko v nikaragujskej džungli potrebné vykopať okolo 100 kilometrov dlhú rieku, ktorá umožní plavbu až dvakrát väčším lodiam, než aké môžu preplávať Panamským prieplavom. Predseda vlády Rene Nuñez tiež oznámil, že povolenie stavby obsahuje koncesiu na prevádzku prieplavu na sto rokov. Tú získala spoločnosť HKND, ktorá plánuje kanál postaviť už v priebehu šiestich rokov.
V rovnakej dobe, kedy bolo ohlásené meškanie začatia stavby v Nikarague, rieši panamská vláda spory so stavebnými firmami, ktoré pracujú na rozšírení existujúceho prieplavu. Firmy chcú preplatiť dodatočné náklady presahujúce 1,6 miliardy dolárov a to zatiaľ Panama odmieta. Celý spor sa však už rieši na medzinárodnej úrovni a do Panamy sa tak chystá napríklad španielska ministerka dopravy. Panamským prieplavom prechádza asi päť percent všetkej svetovej námornej dopravy, kapacita sto rokov starej stavby už ale nestačí.