Slovenský trh je veľmi špecifický z pohľadu vysokého počtu internetových objednávok s vyzdvihnutím tovaru na rôznych miestach mimo siete predajní. V porovnaní s tradičnými trhmi v západnej Európe nakupujú zákazníci v stredoeurópskom regióne omnoho častejšie štýlom click&collect, teda nakúpia na internete a tovar si vyzdvihnú na inom mieste, mimo predajne. „Obdobná situácia s týmto typom objednávok je napríklad v Českej republike. Na Slovensku sa nám podarilo zrealizovať spoluprácu so spoločnosťou Slovnaft, ktorá sa z dôvodu rozsiahlej siete čerpacích staníc na dobre dostupných miestach po celom Slovensku ukázala byť ideálnym partnerom,“ vysvetľuje Jiří Navrátil, riaditeľ on-line divízie Datart International.
V súčasnosti si zákazníci volia osobný odber pri objednávaní širokého sortimentu tovarov, od slúchadiel až po chladničky. Na čerpacích staniciach Slovnaft si budú zákazníci môcť vyzdvihnúť tovar do veľkosti televízora s uhlopriečkou 80 cm. Nový spôsob odberu je určený pre menší tovar ako sú napr. rýchlovarné kanvice, DVD a Blu-ray prehrávače či mobilné telefóny. Veľké spotrebiče nové odberné miesta pre komplikovanú logistiku zatiaľ vydávať nebudú.
„Neustále hľadáme nové možnosti rozšírenia portfólia služieb poskytovaných na našich čerpacích staniciach. Vydávanie tovaru už má obsluha odskúšané pri našom zákazníckom programe Klub Bonus, v rámci ktorého si veľkú časť odmien zákazníci vyzdvihujú osobne na čerpacích staniciach Slovnaft,“ povedal Radoslav Švec, riaditeľ retailu spoločnosti Slovnaft.