Móda bez limitov: Inovácie dodávateľských reťazcov sú základ je štúdia vydaná Lisou Harrington, predsedkyňou Iharrington group LLC, vypracovaná v spolupráci so spoločnosťou DHL. Lisa Harrington je taktiež zástupcom riaditeľa Supply Chain Management centra a profesorkou riadenia dodávateľských reťazcov na Robert H. Smith School of Business, na University of Maryland, v USA. Predpokladom štúdie je, že predajcovia a výrobcovia v sektore módy prehodnocujú svoje dodávateľské reťazce, v reakcii na rýchle a často nepredvídateľné zmeny v nákupnom správaní zákazníkov. Tieto zmeny sú podnietené internetom, mobilnou komunikáciou a rastúcou kúpnou silou, vďaka ktorým je premenlivosť a náročnosť v sektore módy skôr pravidlom ako výnimkou. Komplikované spôsoby predaja, zvýšené požiadavky na servis, skrátené životné cykly výrobkov, tlaky na náklady a maržu vytvorili výzvy pre výrobu. Pridajme k tomu zmenu v demografii, rýchly rast v rozvíjajúcich sa krajinách a celosvetový nárast strednej vrstvy a získame definíciu neistoty.
So zameraním na správnu rýchlosť, flexibilitu, adaptabilitu a kontrolu v dodávateľských reťazcoch, spomínaná štúdia ponúka náhľad k lepšiemu pochopeniu tohto celosvetového trendu, ktorý podporilo rýchle rozšírenie internetu. Konkurencia sa môže objaviť kdekoľvek na svete, bez ohľadu na čas alebo lokalitu. Módne spoločnosti musia čeliť tejto výzve okamžite – inak musia počítať s dôsledkami. V sektore, kde sa požiadavky líšia podľa oblasti, kanála či výrobkov, je táto úloha náročná.
Štúdia ponúka návrh, ako obsluhovať medzinárodné trhy s dodávateľským reťazcom, ktorý dostatočne rýchlo reaguje na náhle a neočakávané zmeny, je dostatočne flexibilný na prispôsobenie výrobkov a dostatočne efektívny k zachovaniu želanej marže. Štúdia spracováva údaje z prieskumu trhu a diskusií s celosvetovými lídrami v tomto sektore, ktorí sa v tomto roku zúčastnili Fashion Masters class workshopu. Medzi zúčastnenými spoločnosťami sú vedúce značky ako napríklad Betty Barclay, Debenhams, Hunkemöller, IC Company, Keen Footwear, Levis Strauss & Co a TOM TAILOR.