Spoločnosti vyvíjajúce informačné systémy pre dopravu sa snažia poskytnúť také nástroje, aby boli dopravcovia schopní udržať krok s trvale zvyšujúcim sa tlakom zákazníkov. Tieto systémy umožňujú dopravcom komplexné a efektívne riadenie dopravy a logistiky a neustále sa rozvíjajú.
Napríklad IS LORI od firmy CID International, a.s. má novo k dispozícii moduly s mapovými podkladmi pre nákladnú dopravu, ktoré vytvárajú návrhy trás podľa zadaných adries nakládky a vykládky. Takto vytvorené návrhy trás je možné editovať a následne odosielať do terminálu vo vozidle, kde sa trasa a informácie o zásielke zobrazia vodičom. Informácie o jazde sa z terminálu vo vozidle prenášajú do dopravného systému, kde sa automaticky vytvára záznam o prevádzke vozidla. Do týchto záznamov sa následne priraďujú ďalšie výdaje (čerpanie, výdaje cez kartu, mýtne, atď.). Dáta, ktoré sú v dopravnom prostriedku, je možné následne vyhodnotiť pomocou dátového skladu, ktorý umožňuje rýchle získavanie reportov a zostáv všetkých druhov. Vyhodnocovať ide napríklad kompletné náklady na vozidlo, vrátane mzdy vodiča, opotrebovanie pneumatík, servisu atď. Pomocou dátového skladu môže firma získavať prehľady za jednotlivé obdobia aj niekoľko rokov spať a porovnávať aktuálny vývoj. Tieto prehľady umožňujú firme vyhodnocovať efektívnosť práce a plánovať ďalšie postupy. V nových moduloch pre plánovanie a vyhodnocovanie môže každý dopravca porovnávať na koľko sa plány zhodujú so skutočnosťou.
Takéto prepojenie informačných systémov s technológiami GPS prináša významné zefektívnenie práce. Vďaka novým trendom v oblasti GPS môže dispečer on-line komunikovať s vodičom a taktiež kontrolovať aktuálnu polohu vozidla, ktorá sa automaticky prenáša do informačného systému. Program automaticky vyhodnocuje či vodič stihne príjazd v danom čase vykládky. Systém túto informáciu vyhodnocuje podľa aktuálneho času a informácie o zostávajúcom čase jazdy, ktorú získa z mapových podkladov. Pokiaľ systém vyhodnotí, že vozidlo nestihne včas príjazd na vykládku, upozorní na túto skutočnosť príslušného pracovníka a môže včas informovať zákazníka.