Tohtoročný SLOVLOG bol v mnohých ohľadoch naozaj výnimočný. Nielen že bol opäť prekonaný počet logistikov, ktorých na workshop prilákali atraktívne témy, ale organizátor, spoločnosť ATOZ Logistics, pripravila i úplnú novinku – sekciu SAVELOG, ktorej primárnou úlohou je pomôcť logistickým odborníkom pri ich ďalšej práci. „Ide o zásadnú inováciu, ktorá už slávila veľký úspech na našich českých akciách EASTLOG a LOG-IN. Speed-datingový systém stretnutí SAVELOG podporuje networkingový rozmer akcie,“ vysvetľuje Jaroslav Smíšek, group manager skupiny ATOZ Logistics.
Tento nový formát stretnutí slúži k rýchlemu získaní tipov od dodávateľov logistických služieb na úsporné riešenia pre konkrétne logistické procesy. Vo svojej podstate umožňuje veľmi efektívne získať zaujímavé kontakty a informácie ako strane potenciálnych užívateľov služieb a produktov, tak aj pre ich poskytovateľov. Aj keď program fóra SLOVLOG neumožňuje s časových dôvodov vyhradiť veľký čas na SAVELOG, i tak sa organizátorom podarilo do časového úseku štyridsiatich minút dohodnúť takmer päťdesiat stretnutí. Nový formát sa tak stretol s veľkým záujmom logistikov i samotných poskytovateľov služieb a techniky pre logistiku.
Opäť nový rekord v počte účastníkov workshopu
Konferenčný program prilákal rekordných 190 logistikov, pričom polovicu z nich tvorili logistickí manažéri výrobných a obchodných firiem. Na večerný Logistický Business Mixer, ktorý bezprostredne nadväzoval na konferenčnú časť zavítalo takmer 230 logistických odborníkov. Za stabilne vysokou návštevnosťou projektu stojí najmä zameranie na program a jeho možný prínos pre logistickú prax. SLOVLOG 2012 sa zameral predovšetkým na optimalizáciu skladovacích procesov, ale neobišiel ani ďalšie dôležité témy.
Konferenciu SLOVLOG odštartoval Peter Kačala, vedúci oddelenia komodality a logistiky Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktorý priblížil plány ministerstva pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest. Spomenul i potrebu výstavby verejných terminálov kombinovanej dopravy v dopravných uzloch.
Veľkému záujmu sa tešilo vystúpenie tria David Mojdl,Sales & Project Manager spoločnosti KARDEX, Rostislav Schwob, DCI Division Director, AIMTEC, a Daniel Pavlech, Logistics manager firmy ADLER Czech. Ich prezentácia predstavila maximalistické riešenie skladu na minimálnej ploche pre skladovanie reklamného textilu. Ide o modulárny systém vysokého skladovania, ktorý bol pripravený na mieru presne podľa potrieb spoločnosti ADLER. Zmyslom bolo rozšírenie kapacity skladu, zefektívnenie skladových procesov, vyrovnanie rozloženia pracovnej sily pre obsluhu skladu a zlepšenie kontroly tovaru v procese skladovania a následnej expedície.
Nasledovala problematika colnej deklarácie a o nových trendoch v tejto oblasti prítomných informovala Sandra Fischer, viceprezidentka spoločnosti GERLACH. Marek Drnák z DHL Supply Chain zase predstavil nové možnosti spolupráce v zásobovacích reťazcoch. Prvý blok prezentácii ukončili Martin Morháč a Andrej Vrábel zo spoločnosti SOVA Digital, ktorí predstavili možnosti zvyšovania efektívnosti logistických procesov pomocou optimalizačných softvérových nástrojov.
Panelová diskusia priniesla zaujímavé informácie
Druhý blok bol už zameraný úplne prakticky. Najprv Martin Adamička, vedúci oddelenia špecifických funkcií logistiky spoločnosti Volkswagen Slovakia predstavil Logistické tréningové centrum. V ňom sa zamestnanci automobilky zoznamujú so všetkými oblasťami logistiky, od základných až po tie zložité. Každý tréning sa skladá z inštruktáže, tréningu za pomoci trénera a napokon samostatného tréningu bez inštrukcií. Nevyužívajú ho len pracovníci z bratislavského závodu, ale i zamestnanci ostatných koncernových podnikov, taktiež sa v ňom školia ďalší tréneri.
Spoločnosť Deichmann je jedným z najväčším predajcov obuvi v Európe a svoj distribučný sklad pre viacero stredoeurópskych krajín sa rozhodla postaviť v Dunajskej Strede. Prezentácia Petra Kisa, riaditeľa logistického centra DEICHMANN-Logistik SK, priblížila fungovanie distribučnej logistiky firmy Deichmann i skladové procesy v distribučnom sklade, kde je inštalovaný unikátny systém na vychystávanie tovaru.
Záver workshopu SLOVLOG 2012 patril už tradične panelovej diskusii, tentoraz na tému Špekulatívna výstavba vs. Sklady na mieru. Na úvod Martin Baláž, Head of Industrial and Retail Warehouse team spoločnosti Cushman & Wakefield, priblížil účastníkom konferencie situáciu na trhu priemyselných nehnuteľností. Z jeho prednášky vyplynulo, že po stagnácii v rokoch 2009-2011 trh ožil a začali pribúdať nové priestory. Len v tomto roku pribudlo na Slovensku viac ako 52 000 m2 špekulatívne postavených priestorov, čo ne najväčšie množstvo od roku 2008. Za diskusný stôl si potom okrem Martina Baláža zasadli: Peter Bahník, Customer relations, Karimpol International Slovakia, Martin Polák, Market Officer Czech Republic & Slovakia, Prologis. Peter Bečár, výkonný riaditeľ SK & CZ, PointPark Properties, a Jiří Suremka, Leasing Manager, IMMOPARK Košice. Zástupcovia developerských spoločností predstavili nové projekty, ale venovali sa aj otázke, čo dokážu ponúknuť potenciálnym nájomníkom.
Súčasťou konferenčného programu boli aj návštevy logisticky zaujímavých lokalít. Účastníci konferencie, ktorí využili túto možnosť, si prezreli distribučné centrum spoločnosti Deichmann a nové logistické centrum spoločnosti cargo-partner SR v Dunajskej Strede.
Vyvrcholením celodenného programu bol XII. Logistický Business Mixer v priestoroch hotela Radisson Blu Carlton. Pre účastníkov workshopu a ďalších pozvaných VIP hostí pripravili organizátori bohatý obchodno – zábavný program. Atmosféru spríjemňovala živá hudba, svetelná šou, kokteilový bar a rautové občerstvenie.
Partnerov prilákal kvalitný program a vysoká účasť
Tradične kvalitná účasť motivovala celý rad firiem z oblasti dodávateľov služieb a produktov pre logistický sektor k zviditeľneniu v rámci fóra formou partnerstva akcie. Partnermi SLOVLOG 2012 sa stali spoločnosti Jungheinrich, KARDEX, GEMMA, Tyros Loading Systems, Fiat SR a SimPlan Optimizations. Špeciálnymi partnermi fóra boli: INDEX NOSLUŠ, DHL Express (Slovakia), Gebrüder Weiss, ERA – PACK – PLUS, GERLACH, Siemens, Trans.eu a WAU Studio. Partnermi coffee breaku boli firmy FedEx a ReMax Courier Service.
XII. Logistický Business Mixer z pozície generálneho partnera podporila spoločnosť PointPark Properties. Partnermi sa stali firmy ERSTE GROUP IMMORENT, IMMOPARK Košice, Jungheinrich a FM Logistic. Špeciálnym partnerom bola firma BETA-CAR. Partnerom registrácie vstupov celého programu bola spoločnosť Eprin.
Mediálnymi partnermi konferencie SLOVLOG boli časopisy Systémy Logistiky, Tovar & Predaj, Svět balení, logistický portál LogisticsATOZ.sk, ČESMAD Slovakia, education.sk, Infoware, IT Systems, konferencie.sk, Logistický monitor, motornews.sk, Svět průmyslu, SystemNEWS a SystemOnLine.
Informácie o organizátorovi
Skupina ATOZ Logistics je špecialistom na B2B komunikáciu v oblasti logistiky pre český a slovenský trh. V českej a slovenskej verzii vydáva odborný mesačník Systémy Logistiky, a prevádzkuje logistický portál LogisticsATOZ.com. Pre odbornú logistickú verejnosť organizuje logistické kongresy EASTLOG a SLOVLOG; logistické fóra LOG-IN a LOG-IN SK sa orientujú na inovácie v logistike. Obľúbená akcia Logistický Business Mixér je zameraná na networking. Skupina je tiež sekretárom Klubu logistických manažérov, ktorý funguje ako nezávislá platforma pre zdieľanie informácií a výmenu názorov o aktuálnom dianí v logistike. Ďalším projektom je nezávislý logistický portál LogisticsATOZ.com v českej, resp. LogisticsATOZ.sk v slovenskej verzii.