Svetová rarita, ktorá sa vyníma na siluete bratislavského závodu VW SK bola a je jedinečná nielen v koncerne Volkswagen, ale aj na celom svete. V nijakom inom automobilovom závode sa neexistuje. Jej skonštruovanie a inštalácia súviseli s príchodom výroby modelu Volkswagen Touareg a nutnosťou vyriešiť prepravu veľkého množstva vozidiel z montáže na testovaciu dráhu a späť. Projekt preto musel byť pripravený úplne nanovo, keďže žiadna podobná lanovka na svete neexistovala.
Lanovka bola projektovaná od transportných vozňov, tzv. gondol, na ktorých sa prevážajú vozidlá, nadol s nakladacími stanicami ako prototyp. Jej dĺžka vzdušnou čiarou je 455 metrov a s disponibilitou 99,5 % patrí medzi najvyťaženejšie lanovky sveta. Cesta gondoly z jednej stanice do druhej trvá zhruba 4,5 minúty. Maximálna rýchlosť lanovky je 3 m/s. Oceľové lano, na ktorom sú gondoly zavesené je 8-pramenné ľavotočivé a vôbec po prvýkrát bolo využité práve na tejto lanovke. Na ňom je zavesených 8 transportných vozňov, z ktorých každý váži 2,5 tony a má nosnosť ďalších 2,5 tony.
V najvyššom bode je transportný vozeň od zeme vo výške 4,72 m. Prevýšenie lanovky je unikátne, dosahuje iba 4 m, čo je vzhľadom na štandardné využitie lanoviek pre zložité výškové prevýšenia, jedinečné. Lanovka disponuje veľmi vysokou stabilitou aj pri silnom bočnom vetre do 26 m/s. Od roku 2002 sa na nej prevážali všetky vyrábané modely vozidiel v bratislavskom závode – Volkswagen Golf, Volkswagen Polo, ŠKODA Octavia a všetky aktuálne vyrábané automobily.