„Vysoký dopyt po našich nehnuteľnostiach (nech už v podobe predĺženia nájomných zmlúv alebo uzatvárania nových zmlúv), ktorý sme zaznamenali v prvej polovici tohto roka, je odrazom nedostatku nových i plánovaných skladových plôch. Tým rastie záujem o obmedzené množstvo existujúcich vysoko kvalitných priestorov umiestených v prvotriednych lokalitách. Práve tie tvoria väčšinu nášho portfólia a to napriek veľmi náročnej situácii na trhu a súčasným ekonomickým podmienkam,“ povedal Ian Worboys, generálny riaditeľ P3.
Ako dodáva Ian Worboys, objem jednotlivých obchodov tiež vzrástol vďaka súčasnému trendu meniť krátkodobé nájmy (do 12 mesiacov) za dlhodobé zmluvy. V reakcii na obmedzené možnosti zmeniť lokalitu prenajatých priestorov nájomcovia dnes viac investujú do súčasných budov, napríklad vo forme znižovania nákladov prostredníctvom projektov na zvýšenie udržateľnosti. Ďalším faktorom je súbežný koniec mnohých nájomných zmlúv približne päť rokov po skončení veľkého boomu na európskom trhu komerčných nehnuteľností v roku 2007.
Najväčším európskym trhom z pohľadu spoločnosti P3 je Francúzsko, ktoré tiež bolo v prvom polroku tohto roka v uzatváraní nájomných zmlúv najaktívnejšie. Pôvodne boli projekty na francúzskom trhu riadené nemeckou pobočkou, ale po otvorení samostatnej kancelárie P3 v Paríži v októbri 2010 došlo k uzavretiu 21 transakcií na celkovú plochu 211 000 m2.
Španielsko bolo v období medzi januárom a júnom tretím najaktívnejším trhom v uzatváraní nájomných zmlúv. Napriek ekonomickým ťažkostiam a extrémnemu konkurenčnému prostrediu, ktoré tlačí ceny dole, sa spoločnosti P3 podarilo znížiť neobsadenosť skladových priestorov v Španielsku z pôvodných takmer 80 % na približne 20 %.
Ďalším aktívnym trhom bolo v uplynulom polroku Slovensko. Dôvodom je predovšetkým nedostatok voľných skladových priestorov na slovenskom trhu a zároveň neustále rastúci tlak na objem výroby v miestnom automobilovom priemysle, ktorý tak reaguje na vysoký dopyt najmä z Číny.