cargo-partner zavádza riešenia intermodálnej prepravy v rámci Európy a Turecka
Okrem riešení železničnej dopravy medzi Áziou a Európou ponúka teraz tento medzinárodný poskytovateľ prepravy a logistiky intermodálne služby do a z rôznych krajín Európy vrátane Turecka, Veľkej Británie a Írska.
Odpoveďou na pretrvávajúci nedostatok vodičov nákladných vozidiel a časté preťaženie ciest na európskych hraniciach je zavedenie riešení intermodálnej dopravy od spoločnosti cargo-partner, ktoré pokrývajú širokú sieť krajín EÚ aj krajín mimo nej.
Intermodálna doprava ako udržateľná alternatíva
Riešenia intermodálnej prepravy od cargo-partner využívajú 45 stopové kontajnery a 13,6 m plachtové návesy, ktoré využívajú železnicu ako hlavný tranzitný úsek a zabezpečujú pohyb tovaru bez prekládky medzi jednotlivými dopravnými modalitami. Táto metóda nielen znižuje náklady, ale minimalizuje aj vplyv na životné prostredie, pričom potenciálne úspory CO₂ dosahujú až 80 % v porovnaní s konvenčnými riešeniami nákladnej dopravy.
„Intermodálna logistika je vďaka svojej efektívnosti a spoľahlivosti ideálnou voľbou pre rôzne odvetvia,“ uviedol Vladislav Kovačovský, Corporate Product Manager Intermodal v cargo-partner. „Módne odvetvie, elektronika, automobilový priemysel a priemyselný tovar, výrazne profitujú z jej nákladovej efektívnosti a zníženej environmentálnej stopy.“
Potrebu takýchto inovatívnych riešení vyvolali súčasné logistické prekážky, ako napríklad nedávna kolóna kamiónov medzi Tureckom a Bulharskom na hraničnom priechode Hamzabeyli/Kapetan Andreevo. Takéto zdržania zdôrazňujú potrebu alternatívnych spôsobov dopravy, ktoré by umožnili obísť rastúce preťaženie a problémy pri prekračovaní hraníc.
Flexibilné možnosti trás
Ponuka intermodálnych služieb spoločnosti cargo-partner zahŕňa flexibilné možnosti trás s častými odchodmi do a zo Slovenska, Rakúska, Českej republiky, Maďarska, Poľska, Rumunska, Slovinska, Turecka, ako aj Nemecka, Belgicka a Holandska. Okrem toho sa Belgicko a Holandsko využívajú ako brány do Veľkej Británie a Írska.
Intermodálna preprava je obzvlášť vhodná pre prepravu na vzdialenosť dlhšiu ako 1 000 kilometrov, pretože ponúka konkurencieschopný tranzitný čas a stabilné ceny počas dlhšieho obdobia. Intermodálna logistika, podporovaná robustnou sieťou európskych železničných uzlov a bezproblémovým door-to-door prepojením, zaručuje spoľahlivosť a efektívnosť v rôznych geografických oblastiach.
„Náš integrovaný prístup spája cestnú a železničnú dopravu a prináša udržateľnú alternatívu, ktorá znižuje preťaženie ciest a zabezpečuje plynulosť prepravných procesov,“ dodal Vladislav Kovačovský.
Vzhľadom na pretrvávajúci nedostatok vodičov nákladných vozidiel, ktorý sa podľa očakávaní v najbližších rokoch ešte prehĺbi, a na desaťtisíce voľných pracovných miest pre vodičov, ponúka intermodálna logistika reálne riešenie na zmiernenie tlaku na tradičnú cestnú nákladnú dopravu. Využívaním železnice ako primárneho druhu dopravy môžu spoločnosti znížiť závislosť od preťažených cestných sietí a zároveň účinne uspokojiť rastúce požiadavky na prepravu.