Tetra Pak napreduje v udržateľnej transformácii
Spoločnosť zverejnila Správu o udržateľnosti za rok 20221, v ktorej zdôrazňuje pokrok spoločnosti v piatich vzájomne prepojených oblastiach, ktoré sú pre ňu kľúčové, vrátane potravinových systémov, obehového hospodárstva, klimatických zmien, prírody a sociálnej udržateľnosti.
Vydanie Správy o udržateľnosti svedčí o tom, že udržateľnosť je kľúčovým faktorom pri každom obchodnom rozhodnutí a zostáva základom stratégie spoločnosti Tetra Pak, ako dnes tak aj v budúcnosti.
Spoločnosť Tetra Pak dosiahla v roku 2022 v oblasti udržateľnosti významné míľniky. Znížila prevádzkové emisie skleníkových plynov (GHG) o 39 %, pričom 84 % energie pochádza z obnoviteľných zdrojov. Spoločnosť tak napĺňa plán dosiahnuť čisté nulové emisie v rámci svojej prevádzky do roku 2030. Navyše, predaj 8,8 miliardy obalov na rastlinnej báze a 11,9 miliardy uzáverov na rastlinnej báze sa premietol do 131 kiloton CO2. Spoločnosť tiež investovala takmer 30 miliónov eur do urýchlenia zberu a recyklácie nápojových kartónov.
A to všetko v kontexte obrovskej neistoty, ktorou bol poznačený celý minulý rok. Od extrémnych výkyvov počasia až po ruskú inváziu na Ukrajinu, ktorých dôsledky pocítil celý svet. Kombinácia týchto a ďalších faktorov, ako sú následky pandémie COVID-19, problémy v dodávateľskom reťazci a rastúce náklady vstupov, postavila podniky aj spotrebiteľov pred náročné finančné výzvy a viedla k zvýšeným životným nákladom a pre mnohých aj k potravinovej neistote.
„Súčasné prevádzkové prostredie zdôraznilo potrebu inovatívnych a integrovaných riešení. Len tak môžeme dosiahnuť rozsah a rýchlosť zmien potrebných na posilnenie prístupu k potravinám a zároveň bojovať proti klimatickým zmenám spôsobom, ktorý nezabúda na nikoho. Preto aplikujeme holistický prístup v piatich vzájomne prepojených na sebe závislých oblastiach,“ hovorí Adolfo Orive, prezident a CEO spoločnosti Tetra Pak.
Správa o udržateľnosti spoločnosti Tetra Pak za rok 2022 približuje pokrok spoločnosti v uplynulom roku ako aj prebiehajúce iniciatívy na ochranu potravín, ľudí a planéty:
- Testovanie bariéry prvej v odvetví na báze vlákien, ktorá má nahradiť tenkú vrstvu hliníkovej fólie v aseptických nápojových kartónoch – dôležitý prelom na ceste k plne obnoviteľnému aseptickému obalu.
- Umožniť 66 miliónom detí v 44 krajinách zapojiť sa do programov školského stravovania. To viedlo k zlepšeniu zdravia detí a školskej dochádzky, ako aj k stimulácii rozvoja poľnohospodárstva.
- Návrh novej metódy spracovania sójových nápojov, ako aj novej technológie na premenu už použitého sladu (pri výrobe piva) na rastlinný nápoj – pre redukciu odpadu a viac živín.
- Uznanie vedúceho postavenia v oblasti korporátnej transparentnosti a výkonnosti v súvislosti s klimatickou zmenou a lesmi od globálnej environmentálnej neziskovej organizácie CDP, pričom na prestížnom „A List“ figuruje už posledné 4 roky.
- Obnova 87 hektárov pôdy (ekvivalent 136 futbalových ihrísk) v rámci programu Araucaria Conservation Programme v Brazílii.
- Implementácia hlavných zásad OSN v oblasti podnikania a ľudských práv.
- Dodávky mlieka do mliekarní v rámci 22 projektov „Dairy Hub“ prostredníctvom približne 44 000 farmárov, vo väčšine prípadov drobných farmárov, ako súčasť dlhodobej práce spoločnosti na budovaní miestnych hodnotových reťazcov v oblasti mliekarenského odvetvia.
„Vďaka solídnym výsledkom v oblasti životného prostredia a silnému záväzku do budúcnosti budeme aj naďalej viesť nás aj ostatných k ešte užšej spolupráci a hľadaniu udržateľných riešení na výzvy, ktorým ako spoločnosť čelíme,“ dodáva Adolfo Orive.