Slovenské firmy vsádzajú na inteligentné technológie, pri vchode vás privíta e-reception
Závora sa zdvihne podľa poznávacej značky, dvere do budovy si otvoríte mobilným telefónom a výťah vás zavezie priamo na poschodie, kde sídli vaša firma. Takto môže vyzerať začiatok pracovného dňa s využitím inteligentných technológií. Slovenské firmy v snahe znižovania nákladov a zvyšovania efektivity zavádzajú systém e-reception.
V posledných rokoch sa zvyšuje dôraz na využívanie moderných technológií a výnimkou nie sú ani kancelárske budovy. Hlavným cieľom je priniesť čo najväčší komfort ľuďom a zároveň efektívne pracovať so zdrojmi, predovšetkým s energiami. Nedávna analýza spoločnosti CBRE, svetového lídra v oblasti komerčných realitných služieb, sa zaoberala práve využívaním inteligentných technológií vo firmách.
Ideálny stav je keď všetky systémy vzájomne komunikujú a pozitívne sa ovplyvňujú. To samozrejme nie je jednoduché, pretože žiadny výrobca technológií nevyrába všetko, takže sa jednotlivé systémy musia prepojiť. „Hovorí sa tomu systémová integrácia. Nastaviť správne fungovanie budovy je veľmi náročné a ide o mravčiu prácu. Dosiahnuté výsledky však rozhodne stoja za to,“ vysvetľuje Senior Project Manager CBRE Ján Tvrdek.
Priestor pre zavádzanie nových technológií v Bratislave a aj na celom Slovensku je stále veľký. Zmeniť sa to pokúša napríklad spoločnosť M2C Slovakia, ktorá svojim klientom ponúka užitočný systém s názvom e-reception. Elektronická recepčná je inovatívna smart technológia, ktorá je schopná nahradiť klasickú recepciu. Predstavuje spôsob, ako zautomatizovať a zefektívniť vstup do budovy.
Je to riešenie, ktoré dokáže nahradiť bežnú agendu, teda identifikáciu návštev, ich odbavenie, vedenie dochádzky či video spojenie v rámci budovy. „Aktuálne nám viac ako 1000 návštevníkov udelilo vynikajúce hodnotenie. Za našu e-recepciu sme získali vysoký rating – 2,9 z 3,“ uvádza Peter Kozáček, country manažér M2C Slovakia. Medzi spokojných zákazníkov, ktorý e-reception využívajú patrí napríklad Shopping palace Zlaté piesky.
Medzi hlavné prednosti e-reception patrí nepretržitá prevádzka, výber z jazykových mutácií, prezentácia služieb, eventov, interných informácií a najmä signifikantná úspora nákladov. „Systém sa dá prispôsobiť podľa potrieb jednotlivých klientov, preto je možné ho využívať v rôznych objektoch. V priemysle sa vďaka nemu dajú zautomatizovať aj niektoré logistické procesy. „E-reception sa dá využiť ako úplná náhrada klasickej recepčnej, alebo ako jej podpora. Mesačná úspora nákladov na prevádzku recepcie pritom môže dosiahnuť až 50 %,“ vysvetľuje Patrik Zúrik, business director spoločnosti M2C Slovakia.