Obnovená pravidelná kontajnerová námorná zberná linka z Číny
Spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko vzhľadom na ustálenie tranzitných časov obnovila pravidelnú kontajnerovú námornú zbernú linku zo Šanghaja, ktorá bola pozastavená pred viac ako rokom kvôli veľkým zdržaniam v námornej doprave. Táto zberná linka z Číny do ČR bola vtedy presunutá na železnicu. Aktuálne teda PST CLC Mitsui-Soko zaisťuje zbernú linku z Číny po mori aj po železnici.
K obľube námornej zbernej kontajnerovej linky prispieva aj to, že ceny námorných prepráv výrazne klesli. „Aktuálne sme na cenách, ktoré boli pred covidom. Rozdiel v cenách železničných a námorných prepráv je pomerne veľký. Po železnici je tranzitný čas medzi pätnástimi až dvadsiatimi dňami, čo je vhodné pre klientov, ktorí sa na dodanie ponáhľajú. Preprava po mori trvá 35 až 40 dní, ale je výrazne lacnejšia, zhruba až o 70 percent,“ hovorí Jan Bláha, riaditeľ prepráv spoločnosti PST CLC Mitsui-Soko.
Z Šanghaja mieri zberný kontajner do prístavu Hamburg, potom je kombinovanou dopravou prevezený do Prahy, kde sú zásielky v sklade PST CLC Mitsui-Soko dekonsolidované. Následne prebieha distribúcia konečným zákazníkom. „Záujem zákazníkov o túto službu je veľký. Výhodou je, že nemusia naplniť celý kontajner, môžu si objednať menší priestor, tým pádom je cena pre nich výhodnejšia,“ uvádza Jan Bláha.